فناوری های نوین

هوش مصنوعی برای کودکان داستان می سازد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، حق اشتراک چت جی پی تی ویژگی خاصی به نامGPT دارد که به کاربران اجازه می دهد چت بات های هوش مصنوعی شخصی سازی شده را برای مقاصد خاص بسازند. به عنوان مثال یک کاربر علاقمند به باغبانی می تواند یک جی پی تی ابداع کند که به تمام سوالات این زمینه پاسخ دهد.

بسیار از والدین و شرکت های هوش مصنوعی از جی پی تی شرکت اوپن ای آی برای ساخت چت بات های شخصی سازی شده ای استفاده می کنند که داستان های قبل از خواب برای کودکان خلق می کند.

کی پرچ روزنامه نگار و والد در این باره می گوید: من در انتهای روز ترجیح می دهم کتاب داستانی برای دخترم بخوانم اما او داستان های شخصی سازی شده را دوست دارد. بنابراین شانسم را با یک اپلیکیشن آزمایش کردم که با کمک هوش مصنوعی داستان می سازد. البته کمی نگران بودم که هوش مصنوعی شغل مرا به عنوان یک تولید کننده محتوا سرقت کند اما خوشحال بودم از نوشتن این داستان ها خلاص شدم.

جی پی تی ها و دیگر داستان های مبتنی بر چت جی پی تی بسیار محبوب شده اند زیرا به والدین و کودکان اجازه می دهند داستان های شخصی سازی شده بسازند.

با این وجود هنگام استفاده از اپلیکیشن داستان خواب باید نام کودک، سن و ویژگی های شخصیتی و همچنین نکات اخلاقی داستان را اعلام کرد. پس از چند دقیقه هوش مصنوعی یک داستان قبل از خواب می سازد که تمام انتظارات کودک را برآورده می کند.

اما بزرگترین ریسک محتوای تولید شده با هوش مصنوعی احتمال وجود کلمات و ارجاعات نامناسب یا محتوای تبعیض آمیز است و به این ترتیب نمی توان داستان را برای کودکان خواند. به همین دلیل والدین باید هنگام وارد کردن اطلاعات برای تولید داستان بسیار محتاط باشند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا