فناوری اطلاعات

تلاش مایکروسافت برای راضی کردن اتحادیه اروپا



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در دهه گذشته مایکروسافت ۲.۲ میلیارد یورو(۲.۴ میلیارد دلار) به دلیل نقض قوانین رقابت اتحادیه اروپا از جمله مرتبط کردن دو یا چند محصول با یکدیگر جریمه شد. اما پس از شکایت اپ پیامرسان «اسلک» متعلق به شرکت «سیلز فورس» (مخصوص محیط های اداری) در ۲۰۲۰ میلادی بار دیگر در این منطقه با چالش روبرو شد.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ سرویس«تیمز» را به طور رایگان به «آفیس ۳۶۵» افزود و این اپ به تدریج جایگزین اسکایپ برای کسب و کار شد.

پیام رسان اسلک مدعی است رقیبش به طور ناعادلانه چت محیط کاری را با اپ ویدئویی تیمز در محصول آفیس یکپارچه کرده است. در همین راستا مایکروسافت در سال گذشته مذاکراتی را با کمیسیون اتحادیه اروپا آغاز کرد تا از تحقیقات در این زمینه اجتناب کند و اخیرا نیز پیشنهاد کرد قیمت محصول آفیس خود را بدون اپ «تیمز» کاهش دهد.

کمیسیون اتحادیه اروپا با امیدواری به ایجاد تمایز بین قیمت آفیس با تیمز می خواهد محیطی متعادل برای فعالیت رقبا فراهم کند و از سوی دیگر گزینه های انتخابی بیشتری در اختیار مشتریان قرار دهد. همچنین به گفته منابع آگاه این سازمان خواستار کاهش قیمتی بیش از رقم پیشنهادی مایکروسافت است.

سخنگوی مایکروسافت در این باره می گوید: ما همچنان به همکاری با کمیسیون در تحقیقات اش ادامه می دهیم و آماده پذیرش راه حل های عملی هستیم که نگرانی ها را برطرف کند و به سود مشتریان باشد.

اگر مشخص شود که شرکت آمریکایی قوانین آنتی تراست اتحادیه اروپا را نقض کرده احتمالا با جریمه ای تا سقف ۱۰ درصد درآمد جهانی خود روبرو می شود. در همین راستا مایکروسافت قصد دارد قبل از آغاز تحقیقات برای برطرف کردن این مشکل چاره جویی کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا