اخبار سایت

اگر گوشی شما شارژ نمی شود این 5 راه حل شگفت انگیز به شما کمک می کند کمک کند


—————- رپرتاژ آگهی —————–

مطمئننا شما هم با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه شده اید. پس از بروز این مشکل شما سعی می کنیدکابل شارژ را در زوایای مختلف قرار دهید اما هنوز باز هم گوشی شما شارژ نمی شود. مشکلاتی که با شارژر موبایل دارید واقعاً بد است، اما این موضوع ممکن است آنقدر که فکر می کنید جدی نباشد. در اینجا چند راه حل سریع وجود دارد که می توانید در زمانی که گوشی شما شارژ نمی شود امتحان کنید. قبل از رفتن به مغازه های تعمیر موبایل، اینها را امتحان کنید.
دلایل مختلفی برای شارژ نشدن دستگاه شما وجود دارد و اکثر آنها ممکن است به راحتی برطرف شوند. شایع ترین دلایل شارژ نشدن گوشی عبارتند از: کابل، شارژر، سوکت یا آداپتور معیوب، کثیفی یا زباله در درگاه شارژ یا برنامه هایی که فرآیند شارژ را مسدود می کنند. بیایید ببینیم چگونه این مشکلات را برطرف کنیم!
 

1. کابل شارژ و آداپتور را بررسی کنید

اگر گوشی شما شارژ نمی شود، به احتمال زیاد شارژر مشکلی دارد. بررسی کنید که آیا کابل یا دوشاخه آسیب دیده است یا خیر. حتی اگر آسیب فیزیکی مشهودی به کابل یا کانکتور وجود نداشته باشد، سعی کنید کابل‌ها و دوشاخه‌های جایگزین را با هم ترکیب کنید تا مشکل احتمالی آنها را متوجه شوید. برای اطمینان از عملکرد کابل/شاخه، دستگاه جداگانه ای را با آن شارژ کنید. سعی کنید از شارژرها و کابل های اصلی استفاده کنید.
هنگامی که تأیید کردید که کابل/شاخه شما کار می کند، سعی کنید آن را به منبع برق دیگری متصل کنید. برای مثال شارژر را به پریز برق های مختلف وصل کنید.
 

2. تلفن خود را ریستارت کنید

راه اندازی مجدد یا راه اندازی مجدد تلفن یک راه حل نهایی است، مانند جادو عمل می کند و اکثر عیب یابی ها را برطرف می کند. قبل از رفتن به هر راه حل دیگری، ابتدا گوشی خود را ریستارت کنید.
این به دستگاه امکان می دهد حافظه موقت خود را بازنشانی کند و به شما امکان می دهد ارزیابی کنید که آیا مشکل مربوط به نرم افزار است یا خیر. دکمه پاور و دکمه کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه راه اندازی مجدد شود.
 

3. پورت شارژ گوشی را تمیز کنید

یکی از شایع ترین دلایل مشکلات شارژ، گرفتگی پورت شارژ با خاک، گرد و غبار یا زباله است. کثیفی یا پرز می تواند در داخل درگاه شارژ جمع شود و مانع از اتصال صحیح کابل شارژ به کنتاکت های شارژ داخل پورت شود.
 

به نظر می رسد که پورت های USB C بیشتر مستعد ایجاد پرز و کثیفی هستند. پس اگر شارژر شیائومی یا هر برند دیگری گوشی شما را شارژ نمی کند درون پوت را چک کنید که مبادا کثیفی یا پرز بیش از حد داخل درگاه شارژ شما وجود داشته باشد.
حتما پورت شارژ را با چراغ قوه بررسی کنید. اگر گرد و غبار یا کثیفی روی درگاه شارژ پیدا کردید، به خصوص روی کنتاکت های فلزی شارژ، درگاه شارژ باید تمیز شود.
برای تمیز کردن درگاه شارژ، یک خلال دندان را از وسط بشکنید تا لبه نازکی به دست آورید و سپس از آن برای تمیز کردن درگاه استفاده کنید. خلال دندان بسیار نرم و نارسانا است و به پورت آسیب نمی رساند.
 

4. مطمئن شوید که آب یا رطوبت در درگاه شارژ وجود ندارد

اگر دستگاه شما آب یا رطوبت را در درگاه USB احساس کند، شارژ نمی شود. این یک ویژگی امنیتی است که در گوشی ها طراحی شده تا از آسیب و خوردگی در امان بماند. معمولاً رطوبت ظرف چند ساعت به خودی خود تبخیر می‌شود، اما فقط برای ایمن بودن می‌توانید سعی کنید به آرامی روی درگاه دمیده یا آن را در معرض هوای خشک خنک قرار دهید.
به همین ترتیب، می توانید هوای گرم را با سشوار به داخل آن دمید یا گوشی را در یک کاسه برنج قرار دهید. البته مواظب باشید برنج ها به داخل پورت وارد نشود.
 

5. به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید

اگر گوشی شما حتی پس از راه اندازی مجدد شارژ نمی شود، ممکن است مشکل از نرم افزار باشد. یک راه حل آسان برای این کار، آپدیت کردن گوشی است. قبل از به‌روزرسانی، مطمئن شوید که گوشی شما به اندازه کافی شارژ دارد زیرا به‌روزرسانی نرم‌افزار باتری زیادی مصرف می‌کند.
 

ابتدا به تنظیمات بروید و به پایین اسکرول کنید تا تب به روز رسانی نرم افزار را پیدا کنید. اکنون به‌روزرسانی‌ها را بررسی کرده و روی install کلیک کنید. اگر هیچ به‌روزرسانی معلقی وجود نداشته باشد، دستگاه شما نشان می‌دهد که «نرم‌افزار شما به‌روز است». بعد از آپدیت، گوشی را به برق وصل کنید و ببینید شارژ می شود یا خیر.
 

نکات اضافی

اگر گوشی هوشمند شما از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند، سعی کنید آن را با استفاده از شارژر وایرلس شارژ کنید. این به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا مشکل از شارژر شما است یا از تلفن شما. همچنین، اگر شما یکی از افراد خوش شانسی هستید که گوشی شما با باتری قابل جابجایی همراه است، می توانید باتری را خارج کرده و دوباره نصب کنید، ممکن است همه چیز دوباره کار کند. البته امروزه اکثر گوشی ها باتری قابل جدا شدن ندارند. یک نکته مهم دیگر در خصوص شارژ نشدن گوشی این است که ممکن است باتری گوشی شما خراب شده باشد و باید آن را عوض کنید. اما سعی کنید از مراکز معتبر باتری مانند سایت https://batterys.org/ شارژر اصلی و باتری اصلی را خریداری کنید.
 

سخنان پایانی

اینها چند راه حل سریع بود که اگر تلفنتان شارژ نمی شود، آن را امتحان کنید. امیدواریم این به شما کمک کرده باشد تا مشکل شارژ گوشی خود را برطرف کنید. اگر تمام راه حل های بالا را امتحان کرده اید و گوشی شما هنوز شارژ نمی شود، ممکن است مجبور شوید به فروشگاه هایی مانند مرکز باتری مراجعه کنید و از متخصصان کمک بگیرید. در برخی از موارد نیز مشکل از شارژر شماست. پس باید از مرکز باتری شارژر اصلی سامسونگ، آیفون، شیائومی و… را تهیه کنید.
 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا