فناوری اطلاعات

۲۴ درصد از آمار ثبت اختراع ایران متعلق به زنان است



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی امروز در دومین رویداد شکوفا که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با بیان اینکه سهم زنان از مدیریت در زیست‌بوم دانش‌بنیان ۲۵ درصد است، گفت: در کشورهای درحال توسعه ۱۴ تا ۱۸ درصد و در ایران ۲۴ درصد از آمار ثبت اختراع متعلق به زنان است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پتانسیل‌های ویژه‌ای در حوزه زنان ایجاد شده است، عنوان کرد: در حوزه مالکیت فکری، جرئت تبدیل ایده به محصول دانش‌بنیان باید ارتقا پیدا کند که مهم‌ترین حلقه مفقوده همین موضوع است.

رئیس فراکسیون زنان ادامه داد: در عرصه فرهنگسازی، مهم‌ترین اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی این است که زنان نمونه را معرفی کنند.

قاسم‌پور گفت: در حوزه قانونگذاری در مجلس یازدهم موضوع حضور و اثرگذاری بانوان در زیست بوم دانش‌بنیان‌ها در اولویت است.

وی گفت: تمام تلاش ما در قانون جهش تولید دانش‌بنیان این بود که حتماً نظرات بانوان اعمال شود.

وی تأکید کرد: در سیاستگذاری آموزشی باید به این نکته توجه کنیم که باید سوق آموزش‌های بنیادی برای عرصه دانش در کنار خلق نوآوری در آموزش مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای اهمیت موضوع بانوان، سال گذشته جلسه‌ای با بانوان تأثیرگذار و رئیس جمهور داشتیم، گفت: قانونگذاری قانون مالکیت صنعتی به اتمام رسیده و در تعامل با شورای نگهبان است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا