فناوری اطلاعات

قابلیت بلاک کردن از ایکس حذف می شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قابلیت مسدود سازی یا بلاک کردن افراد در ایکس به کاربران اجازه می داد تا امکان برقراری ارتباط حساب های کاربری خاص با خودشان را محدود کنند و اجازه ندهند آنها پست هایشان را ببینند یا دنبالشان کنند.

ماسک در پستی در پلتفرم ایکس با اشاره با پیام های مستقیم نوشت: گزینه مسدودسازی به غیر از پیام های مستقیم (دایرکت مسج) حذف خواهد شد.

به گفته او قابلیت Mute (متوقف کردن نمایش پست افراد در فید ایکس) حفظ می شود. ماسک خود را حامی آزادی بیان می داند اما برخی از منتقدان معتقدند رفتار او غیرمسئولانه است. محققان پس از بررسی متوجه شدند از زمانیکه او زمام این پلتفرم را به دست گرفته، میزان محتوای نفرت پراکنانه در آن بیشتر شده است. همچنین برخی دولت ها ایکس را متهم کردند اقدامات کافی برای بازبینی محتوای خود انجام نمی دهد.

حذف یا محدود کردن قابلیت بلاک در ایکس ممکن است با دستورالعمل های فروشگاه های اپلیکیشن اپل و گوگل (اپ استور و گوگل پلی) تضاد داشته باشد.

طبق قوانین اپل، اپلیکیشن هایی با قابلیت تولید محتوا توسط کاربران باید توانایی مسدودسازی افراد سواستفاده جو را داشته باشند. براساس قوانین گوگل پلی نیز اپلیکیشن ها باید سیستم دراپ برای مسدود سازی کاربران و همچنین محتوای تولیدی آنها داشته باشند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا