فناوری های نوین

پاویون ایران در نمایشگاه آب، برق و انرژی دبی برپا می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نمایشگاه بین المللی انرژی امارات متحده عربی بیش از چندین دهه است که فعال و همواره در حال توسعه است. بازار دبی با توجه به اطلاعات به روز و بالایی که دارد همیشه بازار بسیار خوبی برای تولید کنندگان داخلی و خارجی جهت ارائه محصول است و این امر کمک بسزایی به ارتقای سطح کیفی نمایشگاه آب، برق و انرژی امارات کرده است.

از سوی دیگر کشور امارات از لحاظ جغرافیای دارای همسایگان زیادی است که در حال مراودات اقتصادی هستند و بسیاری از تجار و بازرگانان به خاطر بالا بودن سطح کیفیت نمایشگاه های دبی نسبت به منطقه برای بازدید و عقد قرارداد و جلسات به نمایشگاه بین المللی انرژی دبی مراجعه می کنند.

ایران نیز به عنوان یکی از همسایگان کشور امارات متحده عربی این فرصت را غنیمت شمرده تا با همکاری با شرکت های دانش بنیان در این عرصه حضوری فعال داشته باشد. بر همین اساس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز به عنوان متولی حوزه فعالیت های دانش محور یک هیات علمی و تجاری را به این رویداد اعزام خواهد کرد تا با حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران، گوشه ای از دست آوردهای ایران را در این حوزه به نمایش بگذارند.

همچنین تلاش می شود تا در این رویداد که از تاریخ ۲۴ الی ۲۶ مهرماه برگزار می شود، از تجربیات سایر کشورها و شرکت های بین المللی در حوزه آب، برق و انرژی استفاده شده تا بتوان مسیر توسعه فعالیت های دانش بنیان را هموارتر کرد.

نمایشگاه انرژی امارات که با عنوان WETEX در سطح جهان شناخته می شود، نشان دهنده اشتیاق برای حمایت از تلاش های جهانی با هدف افزایش اعتماد به انرژی‌های تجدید پذیر و پاک، دستیابی به پایداری در تمام جنبه‌های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی و حمایت از استراتژی انرژی پاک ۲۰۵۰ است.

اهدافی که به صورت جدی مورد توجه جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفته و ستادهای متعدد تشکیل شده در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این راستا گام برداشته و برنامه های متعددی در این رابطه دارند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا