دانش و علم

۷۰درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فناوری است



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه صبح چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان نیازها تبدیل به پروژه شده و پروژه‌ها با بُرش نیازهای فرهنگی در حال اجرا است، تاکید کرد: در حوزه حجاب و عفاف باید کار علمی بر پایه دانش با تدبیر و برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی افزود: امنیت غذایی یکی از مباحث بسیار مهمی است که باید سند این مهم را به صورت ویژه دنبال کنیم چرا که ما را از وابستگی رها ساخته و بسیاری از مشکلات معیشتی را برطرف می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور همچنین ادامه داد: راه بینی، رصد و دیده بانی علم، راهبرد و تدوین سند، راهبری و تعیین تکلیف برای دستگاه‌های متولی و راه سنجی و پیگیری اثربخشی مصوبات، از جمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

خسرو پناه با بیان اینکه ستاد رصد در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تشکیل و ۴۰ رصد خانه فرهنگی اجتماعی در کشور شناسایی شده و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، تاکید کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه‌های اجرایی با ابلاغ نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، لازم‌الاجرا است.

وی با بیان اینکه گزارش اثربخشی مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در جلسات ارائه و تصمیمات عملیاتی در این شورا گرفته شود، افزود: تاکنون ۷۰ درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در حوزه علم و فناوری، ۲۰ درصد فرهنگی و مابقی سایر بوده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا