اخبار سایت

مایکروسافت هوش مصنوعی خود را روی کیبورد می‌آورد


کمپانی مایکروسافت از سال ۱۹۹۴ که کلید ویندوز/استارت را به صفحه کیبورد اضافه کرد، تاکنون هیچ تغییری در جانمایی کلیدها نداشته و اضافه کردن دکمه هوش مصنوعی که در سمت راست کلید اسپیس قرار می‌گیرد نشان از تعهدی است که این کمپانی به هوش مصنوعی کوپایلوت دارد.

در روزهای آینده، قرار است شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت، در نمایشگاه فناوری CES، رایانه‌های ویندوز ۱۱ با دکمه Copilot را رونمایی کنند که به مرور زمان، این دکمه، به یک ویژگی ضروری تبدیل خواهد شد.

هوش مصنوعی کوپایلوت، که در ایجاد تصاویر، نوشتن ایمیل و خلاصه‌نویسی متون کمک بزرگی به کاربر می‌کند، از این پس با کلید میانبری که مایکروسافت برای دسترسی بهتر برای آن در نظر گرفته، سرویس‌دهی بهتری به کاربر خواهد داشت.

 

یوسف مهدی، مدیر ارشد بازاریابی مصرف‌کننده مایکروسافت، با اعلام این تغییر عنوان کرد: این شرکت، سال ۲۰۲۴ را «سال رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی» می‌بیند که منعکس‌کننده روند نوظهور مشابه در میان سازندگان گوشی‌های هوشمند برای معرفی مدل‌های خود به عنوان «تلفن‌های هوش مصنوعی» هستند. این عناوین، به خودی خود وزن زیادی ندارند، اما مایکروسافت سال گذشته را صرف بازسازی بزرگترین محصولات خود در زمینه فناوری هوش مصنوعی کرده که می‌تواند محتوای جدیدی را از مجموعه عظیم داده‌ها، تولید کند.

بلومبرگ گزارش داد، ورود مایکروسافت به عرصه خدمات هوش مصنوعی، هنوز به افزایش فروش سازندگان دستگاه تبدیل نشده، چراکه ویژگی‌های جدید Copilot به طور یکسان برای دستگاه‌های جدید و موجود عرضه می‌شوند.

این در حالیست که مایکروسافت ۱۳ میلیارد دلار در open Al سرمایه‌گذاری کرده و با استفاده از GPT-4 قصد دارد انقلابی در این حوزه رقم بزند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا