فناوری های نوین

رقابت‌های مسابقه ملی نانو اول تیر آغاز می شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد نانو، مسابقه نانو که هرساله توسط بنیاد آموزش فناوری نانو و بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود، اهدافی چون افزایش میزان آشنایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با فناوری نانو، ارتقای سطح گفتمان علم و فناوری نانو در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی ـ آموزشی کشور، شناسایی نخبگان نانویی کشور، جهت‌دهی به فعالیت‌های آموزشی ـ پژوهشی و حمایت از فعالیت‌های شکل‌گرفته در این زمینه را دنبال می‌کند.

دوازدهمین دوره از این مسابقه در تابستان امسال و در سه مرحله برگزار خواهد شد. تاکنون در حدود ۵۰۰۰ نفر داوطلب شرکت در این مسابقه شده‌اند. مرحله اول آن به صورت غیرحضوری و برخط، یکم تا سوم تیرماه ۱۴۰۲ در بستر وبگاه آموزش فناوری نانو به نشانی «nanoeducation.ir» برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در بازه زمانی یادشده فرصت دارند که با ورود به وبگاه آموزش فناوری نانو و پاسخ‌دهی به ۱۴۰ سوال چهار گزینه‌ای طرح‌شده از سه سرفصل «مفاهیم پایه و نانوساختارها»، «روش‌های ساخت و تولید نانوساختارها و تجهیزات شناسایی و آنالیز» و «کاربرد فناوری نانو و تجاری‌سازی»، در آزمون شرکت کنند. با اتمام مرحله نخست، ۳۰۰ نفر برتر به عنوان برگزیدگان مرحله اول شناسایی و معرفی خواهند شد.

برای شرکت در مرحله اول، داوطلبان از ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه، اول تیر، تا ساعت ۲۳ روز شنبه، ۳ تیر مهلت دارند که در هر ساعت از شبانه‌روز وارد وبگاه آموزش فناوری نانو شده و به سه آزمون پاسخ دهند. با توجه به این‌که هر داوطلب فقط یک‌بار امکان شرکت در آزمون را دارد، پیشنهاد می‌شود که زمانی تصمیم به انجام آزمون داشته باشد که از عدم بروز قطعی در برق و اینترنت اطمینان کامل داشته باشد. در صورت بروز قطعی امکان شرکت در آزمون مجدد وجود ندارد.

با اتمام فرآیند برگزاری مرحله نخست، اطلاع‌رسانی در خصوص زمان و نحوه برگزاری مراحل دوم و سوم از میان برگزیدگان مرحله اول این مسابقه، صورت خواهد پذیرفت.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا