اخبار سایت

اینتل پروژه اوهایو را به دلیل کندی بازار تراشه به تعویق انداخت



در حالی که طبق گزارش «وال استریت ژورنال»، اینتل قرار بود تولید تراشه‌ها را در سال آینده آغاز کند، اما اکنون انتظار می‌رود که کار ساخت و ساز در تأسیسات تولیدی این پروژه تا اواخر سال 2026 تکمیل نشود.

طبق گزارش این روزنامه، در حال حاضر حدود 800 نفر در این سایت که در شمال شرقی کلمبوس واقع شده است، مشغول به کار هستند و این شرکت انتظار دارد تا پایان سال، این تعداد به چند هزار نفر افزایش یابد.

اینتل انتظار دارد که این پروژه 7000 شغل ایجاد کند، زیرا دو کارخانه بخشی از مجموعه ای هستند که اینتل گفته است می‌تواند تا 100 میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کند.

این روزنامه افزود که پروژه اینتل در اوهایو یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که در ایالات متحده اجرایی می‌شود و بخشی از کمپین دولت بایدن و سازندگان تراشه برای گسترش فعالیت‌های خود در ایالات متحده و کاهش وابستگی به کارخانه‌های آسیایی است. گسترش فناوری تولید تراشه برای امنیت ملی ضروری است.

انتظار می رود دولت آمریکا در هفته های آینده، میلیاردها دلار به اینتل، شرکت تولید نیمه هادی تایوان و سایر شرکت های بزرگ تراشه اعطا کند این در حالیست که  هیچ کمک مالی بزرگی به این شرکت داده نشده است.

وال استریت ژورنال روزنامه همچنین خاطرنشان کرد که آغاز ساخت این پروژه در زمانی بود که اینتل از کمبود بودجه رنج می‌برد، زیرا فروش تراشه در آغاز کووید رونق داشت، اما کمبود تراشه دو سال پیش به مازاد عرضه تبدیل شد. مردم به رویه‌های قبل از همه گیری بازگشتند و خرید لوازم الکترونیکی کاهش یافت.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا