اخبار سایت

اپل سه تریلیون دلاری می‌شود



بر اساس اطلاعات رفینیتیو، سهام سازنده آیفون تا پایان معاملات روز چهارشنبه، ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۸۹.۲۵ دلار رسید و ارزش بازار اپل را به ۲.۹۸ تریلیون دلار رساند. این دومین رکورد متوالی بالا برای سهام اپل است. این شرکت در اواسط معاملات سوم ژانویه سال ۲۰۲۲، برای مدت کوتاهی به بالای مرز سه تریلیون دلار صعود کرد اما ارزش بازارش تا پایان معاملات، به پایین این رقم برگشت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رشد اخیر سهام با ارزش‌ترین شرکت جهان، به دنبال بهبود قوی شرکت‌های فناوری بزرگ در وال استریت روی داده که تحت تاثیر انتظارات برای نزدیک شدن به پایان سیکل افزایش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو و خوش بینی نسبت به پتانسیل هوش مصنوعی بوده است.

ارزش سهام اپل در سال ۲۰۲۳، رشد ۴۶ درصدی داشته است، در حالی که سهام انویدیا ۱۸۵ درصد رشد کرده و به اولین شرکت تراشه سازی با ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار تبدیل شده است. ارزش سهام شرکت‌های تسلا و متا پلتفرم‌ هم امسال بیش از دو برابر شده‌ و ارزش سهام مایکروسافت، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

نزدیک شدن اپل به ارزش بازار سه تریلیون دلار پس از عرضه یک هدست واقعیت افزوده گران قیمت در پنجم ژوئن روی می دهد. این محصول، پرریسک ترین سرمایه گذاری اپل از زمان معرفی آیفون در بیش از یک دهه گذشته است.

گزارش مالی سه ماهه اخیر اپل، کاهش درآمد و سود این شرکت را نشان داد، اما همچنان بالاتر از انتظارات تحلیلگران بود. این نتایج مالی به همراه بازخرید مستمر سهام، شهرت و اعتبار این شرکت به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن در شرایط ابهامات اقتصادی جهانی را در میان سرمایه گذاران تقویت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، رشد اخیر سهام اپل، از برآورد سرمایه‌گذاران برای درآمدهای آتی این شرکت فراتر رفته است. طبق آمار رفینیتیو، سهام اپل اکنون حدود ۲۹ برابر درآمد مورد پیش بینی این شرکت، معامله می‌شود که بالاترین میزان از فوریه سال ۲۰۲۲ است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا