اخبار سایت

اشتباهات داوری فقط به سود یک رنگ خاص است/ ادعای بزرگ استقلال: هفتاد درصد داوران پرسپولیسی‌اند!

به گزارش “ورزش سه”، با نتایجی که امروز و در هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر رقم خورد، تکلیف قهرمانی لیگ بیست و سوم بین یکی از تیم های و مشخص خواهد شد. اختلاف امتیازی سرخابی ها با رقبا سبب شده تا آنها شانس چندانی برای قهرمانی نداشته باشند و به همین دلیل، حساسیت نسبت به داوری بازی های دو تیم افزایش یافته است.

پس از پایان دیدار پرسپولیس و ملوان که با پیروزی یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید، اعتراضات نسبت به داوری پیام حیدری و تیم داوری مسابقه افزایش یافت. جایی که یک صحنه مشکوک پنالتی در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد و تک گل بازی نیز در شرایط مشکوک به آفساید به ثمر رسید که البته اکثریت کارشناسان داوری ورزش سه نیز اشتباهات بزرگ تیم داوری را تأیید کرده اند.

همین موضوع سبب شده تا با صدور اطلاعیه ای، نسبت به قضاوت دیدار امشب پرسپولیس اعتراض کند. متن اطلاعیه ای آبی ها، اینگونه شروع شده است: درخواست باشگاه استقلال از فدراسیون و سازمان ليگ؛ در هفته های پایانی لیگ برتر نگذارید نتایج بیرون زمین رقم بخورد / چرا اشتباهات داوری فقط به نفع یک رنگ خاص است؟

در ادامه این بیانیه می خوانیم:

بولت استقلالباشگاه استقلال به گواه آرشیو رسانه رسمی خود از ابتدای فصل تلاش کرده تن به جنجال های مرسوم فوتبال ندهد و حتی به قیمت تحمل طعنه و کنایه خودی ها و غیر خودی ها، تا سرحد امکان از انتشار بیانیه خودداری کرده است.

بولت استقلالحتی در روزهایی که رقبا بین دو نیمه دست به انتشار بیانیه‌ای عجیب می زدند و یا بعد از کسب برد با گل مشکوک، به بهانه یک خطای پشت محوطه جریمه، بیانیه می دادند تا داور بازی بعدی را تحت فشار بگذارند، باشگاه استقلال تمرکز خود را روی رقابت داخل میدان گذاشته بود و تلاش می کرد حامی داوران باشد.

بولت استقلالچه پنالتی ها که به اشتباه علیه استقلال اعلام شد، چه پنالتی های استقلال که سوخت، چه گل آفساید مردودی که خوردیم و چه گل سالمی که به اشتباه آفسايد گرفته شد و نمونه آخرش هم همان گل سالم هفته گذشته استقلال که عبور توپ از خط دروازه را همه دیدند غیر از داور و کمک داور و دو امتیاز تیم به راحتی هدر رفت!

بولت استقلالاما از این سلسله اشتباهات عجیب تر، اتفاق هایی است که در بازی های تیم رقیب رخ می دهد؛ اشتباه داوری جزئی از فوتبال است اما نه این که اشتباهات همیشه به نفع یک تیم و به ضرر رقبای آن تیم باشد.

بولت استقلالبه گل آفساید رقیب در بازی امشب و پنالتی سوخته حریفش در همین بازی نگاه کنید؛ چگونه به هواداران خود بگوییم اینها جزئی از فوتبال است؟

بولت استقلالجواب ابهام های نقش بسته در ذهن هواداران عزیز خود را چه بدهیم؟ هوادارانی که خسته از تکرار سلسله اشتباهات به نفع رقیب، کارد به استخوان شان رسیده است…

بولت استقلالاز روسای محترم فدراسیون فوتبال و سازمان ليگ تمنا داریم در این هفته های پایانی با نظارت جدی روی اتفاق هایی که دیگر نمی توان نام اشتباه روی آن گذاشت، از تخریب جایگاه عدالت در فوتبال ایران جلوگیری کنند وگرنه با ادامه این روند، شاید بهتر باشد لیگ برتر را همین جا تمام شده بدانیم و به این رقابت بی فایده تن ندهیم.

بولت استقلالروزی که مدیرعامل باشگاه استقلال در یک برنامه تلویزیونی به صراحت گفت متاسفانه بیش از ۷۰ درصد داوران ما به یک رنگ خاص تعلق خاطر دارند، برخی عامدانه این هشدار را نادیده گرفته و به حرف علی خطیر برچسب کری خوانی زدند اما امروز می بینیم اغلب اشتباهات داوری به نفع همین رنگ خاص و در بازی های همین تیم خاص علیه رقبایش رقم می خورد.

بولت استقلالاز کنار این اشتباهات داوری نباید بی تفاوت گذشت چرا که همین اشتباهات باعث شده در حال حاضر فاصله تیم دوم جدول با استقلال صدرنشین تنها یک امتیاز باشد، در حالی که اگر امتیازهای اهدایی ناشی از اشتباهات داوری از اندوخته این تیم کسر شود، فاصله امتیازی دو تیم در صدر جدول، دو رقمی خواهد شد.

همانگونه که در فصول قبل، یک تیم به لطف همین اشتباهات در ظاهر پراکنده، پنج سال متوالی در پایان فصل با یکی دو اختلاف امتیاز قهرمان شد و امروز کسی آن اشتباهات مشکوک را به خاطر نمی آورد.

بولت استقلالاز روسای محترم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تقاضا داریم صدای اعتراض هواداران استقلال را بشنوند و مانع تکرار این اشتباهات و اتفاقات در هفته های پایانی لیگ برتر شوند.

بولت استقلالآنچه استقلال می خواهد تنها و تنها عدالت است و بس…

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع ورزش سه

نوشته اشتباهات داوری فقط به سود یک رنگ خاص است/ ادعای بزرگ استقلال: هفتاد درصد داوران پرسپولیسی‌اند! اولین بار در ارتباط ورزشی. پدیدار شد.

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

دکمه بازگشت به بالا