اخبار سایت

بررسی رقبای ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ خطر یک حریف گمنام!

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا از ۲۹ فروردین با حضور ۱۶ تیم و به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتسال کشورمان با هدایت وحید شمسایی امیدوار است با درخشش در این بازی‌ها ضمن کسب سهمیه جام جهانی ازبکستان بتواند انتقام دوره قبلی این بازی‌ها را که به شکست برابر ژاپن در دیدار نهایی منجر شد، بگیرد. فوتسال ایران در مرحله گروهی با تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین هم گروه است.

بررسی رقبای ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ خطر یک حریف گمنام!

تیم ملی فوتسال کویت

تیم ملی فوتسال کویت ۱۲ بار سابقه حضور در جام ملت‌های آسیا را دارد و در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۴ موفق به کسب عنوان چهارمی شد که بهترین نتیجه تاریخ این تیم در آسیا است.

کویتی‌ها در آخرین دوره جام ملت‌های آسیا در حالی که میزبان مسابقات بودند به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کردند. حسین شمس در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ هدایت کویت را برعهده داشت.

محمد ناظم الشریعه هم از سال ۲۰۲۳ هدایت کویت را برعهده داشت که در آستانه جام ملت‌ها آسیا به همکاری خود پایان داد و «دیوید مارین» اسپانیایی جایگزین او شد.

کویت در آخرین دیدار تدارکاتی خود که با سرمربی جدید خود برگزار شد به مصاف چین رفت و با نتیجه ۴ بر ۳ تن به شکست داد. این تیم در رده نهم جدول رده بندی تیم‌های آسیایی قرار دارد.

آخرین باری که ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند در مرحله گروهی سال ۲۰۱۰ بود که با پیروزی ۷ بر صفر ایران همراه شد. ایران در سال ۲۰۰۸ هم با کویت دیدار کرد و با نتیجه ۱۲ بر صفر به برتری رسید.

در سال ۲۰۰۵ هم ایران و کویت در مرحله گروهی هم گروه بودند که این بازی با برتری یک بر صفر ایران همراه شد. در مرحله یک چهارم نهایی در سال ۲۰۰۴ هم ایران و کویت به تقابل با هم پرداختند که این بازی با پیروزی ۱۰ بر ۳ ایران به پایان رسید.

کویت در سال ۲۰۰۳ به نیمه نهایی راه پیدا کرد که در این مرحله با شکست ۱۰ بر ۲ از ایران، راهی دیدار رده بندی شد و در این بازی هم با شکست ۸ بر ۲ برابر تایلند چهارم شد. در سال ۲۰۰۱ ایران میزبان جام ملت‌های آسیا بود و در مرحله یک چهارم نهایی با کویت دیدار کرد و با نتیجه پرگل ۱۸ بر ۲ به برتری رسید.

بررسی رقبای ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ خطر یک حریف گمنام!

تیم ملی فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان یکی از تیم‌های نوپا در قاره آسیا است. هدایت تیم ملی افغانستان را مجید مرتضایی برعهده دارد. این مربی ایرانی پیش از این هدایت تیم فرش آرا را برعهده داشت و از زمانی که روی نیمکت افغانستان نشسته است موفق شده تغییرات زیادی در این تیم پدید آورد.

در بین بازیکنانی که به تیم ملی افغانستان دعوت شده اند ۷ بازیکن شاغل در لیگ برتر فوتسال ایران هستند و از آنجا که لیگ ایران به گواه کارشناسان، یکی از باکیفیت ترین لیگ‌های جهان است بدون شک این بازیکنان هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند. افغانستان تیمی نوپا است و از انگیزه‌های زیادی در این رقابت‌ها برخوردار خواهد بود.

تیم‌های ایران و افغانستان تاکنون در جام ملت‌های آسیا با هم دیدار نداشته اند و این تیم نخستین تجربه خود را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند. افغانستان در رده دهم جدول رده بندی تیم‌های آسیایی قرار دارد.

بررسی رقبای ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ خطر یک حریف گمنام!

تیم ملی فوتسال بحرین

بحرین تیم شانزدهم در جدول رده بندی تیم‌های آسیایی است. این تیم ۳ بار در جام ملت‌های آسیا شرکت کرده است و بهترین نتیجه این تیم در سال ۲۰۱۸ بود که توانست به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند اما بعد از شکست ۲ بر صفر برابر ژاپن از راهیابی به نیمه نهایی باز ماند.

بحرین در آخرین دوره این مسابقات در گروهی که ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان حضور داشتند با یک امتیاز در رده سوم قرار گرفت و از گردونه بازی‌ها کنار رفت.

هدایت بحرینی‌ها را «رافائل فوگاگیرو» برعهده دارد. او سابقه هدایت تیم فوتسال گیتی پسند و سپاهان در لیگ برتر فوتسال ایران را هم در کارنامه دارد و در تیم‌هایی مانند النصر و الشباب عربستان هم سابقه مربیگری دارد. این مربی در شهر دبی آکادمی «رافا» را راه اندازی کرده و ۲ کتاب در خصوص تاکتیک‌های فوتسال را تألیف کرده است.

تیم ملی فوتسال کشورمان از ۲۹ فروردین در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا به میزبانی تایلند شرکت خواهد کرد و در مرحله گروهی با تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین هم گروه است. برنامه دیدارهای ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

پنجشنبه ۳۰ فروردین
* ایران – افغانستان، ساعت ۱۲:۳۰

شنبه اول اردیبهشت
* بحرین – ایران، ساعت ۱۷:۳۰

دوشنبه ۳ اردیبهشت
* ایران – کویت، ساعت ۱۷:۳۰

پایان/

همسونیوز

منبع:مهر

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

دکمه بازگشت به بالا