اخبار سایت

معافیت بینگ و آی‌مسیج از پرداخت مالیات



پس از این که اپل و مایکروسافت، موفق شدند رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا را متقاعد کنند سرویس‌هایشان، درگاهی برای شرکت‌ها برای رسیدن به کاربران نهایی نیستند، موفق شدند برای سرویس‌هایشان، معافیت کسب کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا که تا سه هفته دیگر اجرایی می‌شود، شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر مایکروسافت، اپل، گوگل آلفابت، آمازون، متا پلتفرم و بایت دنس را ملزم می‌کند اجازه دهند اپلیکیشن‌های شخص ثالث یا فروشگاه‌های برنامه در پلتفرم‌هایشان فعالیت کنند و سوئیچ به سرویس‌های رقیب را برای کاربران راحت‌تر کنند. این شرکت‌ها همچنین اجازه ندارند سرویس‌های خود را به سرویس‌های رقیب، در ارجحیت قرار دهند.

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از پنج ماه تحقیق، این کمیسیون دریافت که آی‌مسیج، بینگ، ایج و تبلیغات مایکروسافت، به عنوان سرویس‌های دروازه بان، واجد شرایط نیستند اما سیستم عامل iOS، فروشگاه اپ استور و مرورگر سافاری اپل و همچنین شبکه اجتماعی لینکدین و سیستم عامل ویندوز مایکروسافت به عنوان سرویس‌های دروازه بان، طبقه بندی می‌شوند.

کمیسیون اروپا بدون اشاره به جزئیات استدلال‌های شرکت‌ها، اعلام کرد این تصمیم با ارزیابی همه استدلال‌ها و با در نظر گرفتن همه نظرات مربوط به ذی نفعان، گرفته شد. اپل اعلام کرده است که استفاده از آی‌مسیج حتی در دستگاه‌هایش در مقایسه با سرویس‌های رقیب در اتحادیه اروپا، اندک است و آی‌مسیج، کانال مهمی برای کسب و کارها به منظور دسترسی به مخاطبان در این بلوک نیست.

مایکروسافت اعلام کرد بینگ، ایج و تبلیغات مایکروسافت به عنوان رقیب کوچک در بازار اتحادیه اروپا عمل می‌کنند و گستردگی نسبتا اندکی دارند و دروازه های مهمی برای کاربران تجاری نیستند.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد ما به تعامل با کمیسیون و صنعت ادامه می‌دهیم تا اطمینان کسب کنیم سایر پلتفرم‌های مشمول این شرکت مطابق با مقررات اتحادیه اروپا هستند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا