اخبار سایت

آمادگی اپل برای تایید خدمات پرداخت رقیب در Apple Pay



بیانیه کمیسیون اروپا نشان می‌دهد که این پیشنهاد ارائه شده توسط غول فناوری آمریکا متهم به تضعیف رقابت در سیستم‌های پرداخت بدون تماس از طریق تلفن‌ خواهد بود.

کمیسیون در بیانیه‌ای گفت: «به منظور رفع نگرانی‌های کمیسیون در مورد رقابت»، اپل پیشنهاد داد که به ارائه‌دهندگان شخص ثالث از طریق آیفون‌های خود به عملکرد «NFC» دسترسی داشته باشند که امکان ارتباط بین دستگاه‌ها و پایانه‌های پرداخت در فروشگاه‌ها را فراهم می‌کند.

برای پرداخت، کاربران این آزادی را خواهند داشت که بین Apple Pay و سایر خدمات یکی را انتخاب کنند.

این تعهد به مدت ده سال در سراسر منطقه اقتصادی اروپا (یعنی ۲۷ کشور اتحادیه اروپا به اضافه ایسلند، نروژ و لیختن‌اشتاین) معتبر خواهد بود. این ایده روی همه کاربران iOS که دستگاه‌های اپل در این کشورها دارند تأثیر می‌گذارد.

کمیسیون اروپا که مسئولیت نظارت بر رقابت در اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اعلام کرد که از همه علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا نظرات خود را در مورد تعهدات اپل ظرف یک ماه آینده ارسال کنند.

در ماه می ۲۰۲۲، کمیسیون اروپا اپل را متهم کرد که مانع رقابت در سیستم‌های پرداخت بدون تماس تلفن‌هایش می‌شود. بروکسل در ژوئن ۲۰۲۰ پس از شکایت بانک‌های اروپایی تحقیقاتی را در این مورد آغاز کرد.

همانطور که کمیسیون توضیح داد، راه حل پیشنهادی توسط این گروه غول‌پیکر آمریکایی تصریح می‌کند که سیستم‌هایی که با سیستم Apple Pay داخلی آن رقابت می‌کنند، همانطور که کمیسیون توضیح داد، می‌توانند به صورت رایگان به عملکرد NFC دسترسی داشته باشند.

کمیسیون تاکید کرد که اپل رابط‌های برنامه‌نویسی برنامه‌های کاربردی لازم را ایجاد خواهد کرد تا امکان دسترسی معادل به اجزای NFC و پرداخت ایمن ذخیره شود.

سیستم Apple Pay در حال حاضر تنها گزینه پرداخت از طریق دستگاه‌های اپل است و این گروه هرگز به توسعه‌دهندگان برنامه‌های دیگر اجازه دسترسی به آن را نداده است.

از ابتدای ماه مارس، اپل و پنج گروه دیجیتال غول پیکر دیگر ازجمله آلفابت (گوگل)، آمازون، متا (فیس‌بوک)، مایکروسافت و شرکت چینی ByteDance که مالک تیک‌تاک است، مشروط به تبعیت از قانون جدید بازارهای دیجیتال، که شامل قوانین بیشتری است، خواهند بود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا