اخبار سایت

صدها نفر در مراسم عشای ربانی هوش مصنوعی شرکت کردند




برگزاری این مراسم ۴۰ دقیقه‌ای در کلیسای سنت‌پل شهر فورت که در آن آواتارها گاه باعث خنده بی‌اختیار حضار می‌شدند، با واکنش‌های مختلف مجامع پروتستان روبرو شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، شماری از اعضای کلیسا حتی وقتی آواتار دیجیتال دعای ربانی را می‌خواند هم حاضر نشدند با آن همراهی کنند.

هایدروز اشمیت کارمند ۵۴ ساله فناوری اطلاعات که در این مراسم حضور داشت، می‌گوید: «این مراسم نه روحی داشت، نه جانی.»

«آواتارها فاقد هرگونه احساساتی بودند، زبان بدن نداشتند و چنان تند و یکنواخت حرف می‌زدند که تمرکز کردن روی حرف‌هایشان برای من خیلی سخت بود. اما شاید برای نسل جوان که با تمام این چیزها بزرگ‌ شده‌اند، فرق داشته باشد.»

مارک یانسن، کشیش کلیسای لوتری، بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفت و گفت «تصور می‌کرد وضعیت بدتری پیش بیاید».

او گفت: «خیلی تعجب کردم از اینکه توانست مراسم را به این خوبی برگزار کند. جمله‌بند‌های هوش‌مصنوعی هم خوب بود و فقط گاهی دست‌انداز داشت.»

هوش مصنوعی در آغاز مراسم گفت: «دوستان گرامی افتخار می‌کنم که اینجا ایستاده‌ام و به عنوان اولین هوش‌مصنوعی در مراسم امسال گردهمایی پروتستان‌ها در آلمان برایتان موعظه می‌کنم.»

او در ادامه، از پشت سر گذاشتن گذشته‌ها و هرگز اعتماد نگسستن از مسیح گفت و از حضار خواست بر ترس از مرگ غلبه کنند.

این مراسم را یوناس زیمرلین ۲۹ ساله، متخصص الهیات از دانشگاه وین، سازمان داد و در آن بیش از ۳۰۰ نفر حضور داشتند.

زیمرلین به چت‌جی‌پی‌تی دستور داد در موعظه خود از مزامیر، ادعیه و نیایش آمرزش استفاده کند و می‌گوید این آزمایش را ترتیب داد تا نشان دهد روحانیون می‌توانند در کارهایشان از هوش مصنوعی کمک بگیرند.

او گفت: «هوش مصنوعی هر دم بر زندگی ما و تمام وجوه آن سیطره بیشتری پیدا می‌کند و به همین دلیل یادگیری طرز کار با آن سودمند است» و افزود هوش مصنوعی نخواهد توانست جای کشیش‌ها را در اجرای مراسم و تعامل با جامعه محلی بگیرد.

«کشیش در مجامع کلیسایی حضور دارد، با این هیئت‌ها زندگی می‌کند، خاکسپاری‌های را انجام می‌دهد و از ابتدا با آن‌ها آشنایی دارد. از هوش مصنوعی چنین کارهایی برنمی‌آید. هیئت‌های مذهبی را نمی‌شناسد.»

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا