بازارفناوری های نوین

نکات جذاب درباره تجهیزات پزشکی پر استفاده

در این مطلب ضمن معرفی کوتاه انواع تجهیزات پزشکی ، درمانی و کمک درمانی پر استفاده ، نکات کاربردی درباره این ابزار ها که هر روز استفاده از آنها افزایش یافته و محبوب تر میشوند را بیان مینماییم . در ابتدا توضیحاتی درباره خانواده ماساژور های برقی ارائه خواهد شد . در ادامه به تشک مواج ، تخت بیمار خواهیم پرداخت .

دستگاه های ماساژور برقی

احتمالا درباره دستگاه ماساژور برقی و منافع آن بسیار شنیده اید ، این دستگاه یک درمانگر شخصی در منزل شما است که میتواند به بهبود خواب ، کاهش استرس و دردهای مزمن ، رفع اسپاسم و بهبود گردش خون کمک شایانی نماید با این همه ، نکاتی است که همچنان علی رغ همه منافع ماساژورها در ابهام است .

یک : چند وقت یکبار باید از ماساژور استفاده کرد؟ و اگر بیش از حد از آن استفاده کنیم چه روی میدهد ؟

پاسخ این سوال کمی پیچیده است ، زیرا کاملاً به بدن شما و انتخاب ماساژور بستگی دارد. به طور معمول، اولین کاری که باید انجام دهید این است که راهنمای محصول خود را برای دانستن دستورالعمل ها و محدودیت ها مطالعه کنید. اگر از ماساژور برای یک مشکل سلامتی خاص استفاده می‌کنید، باید از پزشک خود راهنمایی و توصیه‌های لازم را بپرسید.

به عنوان مثال، ماساژور بدن ML110امسیگ دستگاهی است که هر زمان که بخواهید می توانید از آن استفاده کنید. اما برای برخی از مشکلات سلامتی، بهتر است فقط برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنید.

با این حال، اگر تنها هدف شما آرامش است، می توانید جلسه ماساژ خود را برای مدتی طولانی تر تمدید کنید. در مجموع، این بستگی به بدن، صدمات، شرایط، ترجیحات و خود ماساژور دارد. ضمنا فراموش نکنیم که برخی از ماساژور برای ماساژ اختصاصی طراحی شده اند مثلا دستگاه ماساژور گردن ، روکش صندلی ماساژور و ماساژور پا .

دو : آیا ماساژورها ایمن هستند؟

همانطور که می دانید ماساژورهای خانگی مزایای قابل توجهی دارند. اما آیا آنها برای همه ایمن هستند یا خطراتی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید؟

برای پاسخ به این سوال ، ماساژورها در بیشتر مواقع ایمن و مفید هستند. با این حال، آنها ممکن است همیشه یک انتخاب ایده آل برای هر شخص (یا هدف) نباشند.

قبل از اینکه از مزایای استفاده از ماساژور بهره مند شوید، موارد زیر را باید در نظر داشته باشید:

در مورد هرگونه منع مصرف ماساژ که ممکن است داشته باشید اطلاعات کسب نمایید . محدودیت های جدی میتواند ، یک زخم باز، مشکل قلبی عروقی و ضعف ستون فقرات ، پوکی استخوان یا یک مشکل سلامتی دیگر باشد. البته داشتن چنین شرایطی همیشه به این معنی نیست که نمی توانید از ماساژور استفاده کنید. گاهی اوقات، فقط به این معنی است که باید مراقب باشید یا از استفاده از دستگاه ماساژور در برخی از مناطق اجتناب کنید. در هر صورت، پزشک می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا ماساژ گزینه خوبی برای شما است یا خیر، و اینکه چگونه آن را با خیال راحت انجام دهید.

از استفاده طولانی مدت از ماساژور با فشار بالا خودداری کنید. بسیاری از افراد برای هر دردی که احساس می کنند، ماساژ بافت عمیق را انتخاب می کنند. اما گاهی اوقات فشار کم مورد نیاز بدن شماست. به علاوه، فشار بیش از حد گاهی اوقات می تواند درد را بدتر کند یا باعث شود عضلات شما منقبض شوند.

3 نکته مهم درباره خرید ماساژور برقی

اگر در مورد خرید یک ماساژور خانگی کنجکاو هستید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید تشخیص دهید کدام یک از آن‌ها با کیفیت هستند و کدام‌ها نیستند.

در اینجا برخی از مهم ترین عواملی که قبل از خرید ماساژور باید در نظر داشته باشید آورده شده است.

تنظیمات قابل تنظیم

از آنجایی که بدن و ترجیحات شما منحصر به فرد است، باید بتوانید تجربه ماساژ خود را شخصی سازی کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، حتما به دنبال یک ماساژور قابل تنظیم با طیف وسیعی از گزینه های سرعت و فشار باشید.

  1. کاربر پسند بودن

برخی از ماساژورهای سطح پایین ممکن است به راحتی با عضلات شما هماهنگ نباشند و حتی ممکن است در استفاده از آنها احساس ناخوشایندی داشته باشند. با این حال، ابزارهای ماساژ معتبر به گونه ای طراحی شده اند که کاربر پسند، ساده و موثر باشند. بنابراین، در حالی که ماساژورها را مرور می کنید، به دنبال محصولاتی با طراحی های شیک و کاربردی از برند های معتبر باشید.

  1. مورد اعتماد پزشکان

یکی از نشانه های یک ابزار فوق العاده ماساژ خانگی، ابزاری است که پزشکان و سایر متخصصان سلامت به آن اعتماد دارند. صرف نظر از دلیل شما برای انجام ماساژ، دستگاه های مورد اعتماد پزشک اغلب بهترین نتایج را به همراه دارند.

  1. تناسب تنکنیک و ماساژ تخصصی

تناسب نیاز و انتخاب بسیار مهم است . مثلا شما نمی توانید برای ماساژ سبک صورت و دور چشم از یک ماساژور بدن خرید نماید . برای ماساژور دور چشم دستگاه ماساژور چشم و برای ماساژ عضلات پا ، نیازمند یک ماساژور پا هستید . البته برخی از ماساژور های تخصصی را برای ماساژ دیگر نقاط هم میتوان استفاده نمود ، بعنوان مثال از ماساژور گردن میتوانید برای ماساژ عضلات پرتراکم و کمر هم استفاده نمود .

نکاتی برای استفاده حداکثری از روال ماساژ در منزل

در زیر می توانید نکاتی را برای به حداکثر رساندن فواید ماساژورهای خانگی بیابید. با پیروی از این نکات، هر روز خود را برای یک تجربه درمانی قدرتمند آماده می کنید.

دستورالعملها را بخوانید. دفترچه راهنمای ماساژور می تواند اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دهد تا به شما در استفاده درست و بهینه کمک کند.

مشکل خود را شناسایی کنید. ممکن است هر زمان که احساس درد یا اسپاسم کردید – هر چقدر هم که کوچک باشد – تمایل داشته باشید که به ماساژور خود برسید. با این حال، ماساژ راه حلی برای همه چیز نیست. مطمئن شوید که مشکل خود را شناسایی کرده اید، بنابراین می توانید بفهمید که آیا دستگاه شما می تواند کمک کند یا خیر.

سرعت و قدرت ماساژور را به مرور افزایش دهید زیرا شروع ماساژ در بالاترین حالت می تواند به عضلات شما فشار بیاورد. بنابراین، به یاد داشته باشید که ماساژ را آرام و ملایم شروع کنید. به این ترتیب، می توانید قبل از حرکت به سمت فشار عمیق تر، عضلات خود را گرم کنید.

حالا برای بهره مندی از مزایای ماساژورهای خانگی آماده اید؟

هنگامی که تصمیم به خرید یک ماساژور خانگی دارید، مزایای باورنکردنی برای بدن، ذهن و روح خود به ارمغان می آورید. علاوه بر این، شما در بلندمدت روی مراقبت از خود سرمایه گذاری می کنید.

فواید ماساژ

فواید ماساژ از آرامش گرفته تا خواب بهتر و حتی تسکین درد را شامل می شود و هنگامی که به طور منظم از این ابزار استفاده می شود، می تواند تفاوت قدرتمندی در رفاه شما ایجاد کند.

اگر می‌خواهید یک ماساژور خانگی را امتحان کنید اما مطمئن نیستید که محصولات با کیفیت را از کجا بیابید، مطمئن باشد شهر سلامت مکانی عالی برای شروع است. تمام دستگاه های ماساژ خانگی ما مورد اعتماد پزشکان و افراد سخت پسند در سراسر ایران است.

تشک مواج

تشک مواج ابزاری برای جلوگیری و کمک به بهبود زخم های بستر طراحی شده است . این محصولات با استفاده خاصیت مواج گونه سلول های بادی و توزیع گسترده تر فشار در نقاط پر استخوان بدن ، از تمرکز فشار و وزن در افرادی که به دلیل سالمندی ، معلولیت و دیگر مشکلات حرکتی در بستری مطلق و بدون حرکت قرار دارند جلوگیری می نماید . زخم بستر یک خطر جدی برای تمام کسانی است که نمیتوانند تحرک داشته باشند . استخوان ها با فشار بر مویرگ ها و بافت های نرم بدن ، جریان خون رسانی را مختل نموده و زخم های را به وجود می آورند که به آنها زخم فشار میگویند .

تشک های مواج با توجه به وضعیت بیمار و میزان پیشرفت بیماری زخم بستر به تشک های مواج با ریسک کم ، ریسک متوسط و ریسک بالا تقسیم میگردند .

در تشک های با ریسک کم که برای مدت بستری کوتاه مدت و بیماران با وزن کمتر از 100 کیلوگرم توصیه میگردند از مجموعه از سلول های کوچک مانند شانه تخم مرغ تشکیل میگردد و در حالت های دیگر سلول ها بزرگ و پمپ دارای تنظیمات و قدرت بیشتر بوده و امکان دمش در سلول ها به صورت متناوب را دارد .

در انتخاب نوع تشک مواج تصمیم گیر نهایی پزشک است . بنابراین باید خرید تشک مواج حتما به دستور و زیر نظر او انجام گیرد .

تخت بیمار

نگهداری از بیماران چه در مراکز درمانی مانند بیمارستان و کلینیک ها و چه در منزل نیاز به آمادگی و ارائه امکاناتی ویژه و خاص دارد .

تخت بیمار با ارائه امکاناتی به بیمار ، کادر درمانی و پرستاران سطح ارائه خدمات و کیفیت رضایتمندی از درمان را به شدت افزایش خواهد داد . تخت بیمار را میتوان به دو بخش تخت های بیمارستانی و تخت های خانگی تقسیم نمود .

نوع متریال ، میزان تحمل وزن ، تعداد شکن ها و قابلیت های نظیر حمایت از تشک مواج و قابلیت کاهش یا افزایش ارتفاع در قیمت تمام شده و نهایتا قیمت مصرف کننده بسیار تاثیرگذار است . در انتخاب تخت بیمار باید به نیاز ها توجه ویژه کرد و همواره به یاد داشته باشید قبل از خرید با مشاور یا فروشنده درباره الزمات نصب و جابه جایی مذاکره نمایید .

دکمه بازگشت به بالا