اخبار سایت

قابلیت استوری در تلگرام فعال شد



حدود یک‌ماه پیش بود که ویژگی استوری در پیام‌رسان تلگرام رونمایی شد. این قابلیت جدید فقط برای کاربران نسخه پولی پریمیوم فعال شده بود.

آن زمان پاول دورف، بنیانگذار و مدیرعامل روسی این اپلیکیشن اعلام کرد که به‌احتمال زیاد این قابلیت به‌صورت عمومی به‌زودی برای همه فعال خواهد شد. در صفحه توییتر این اپلیکیشن نیز توییتی با جمله «نگران نباشید، همگی به‌زودی می‌توانند استوری بگذارند.» ظاهر شد. حالا او با عمل به قول خود، از عرضه عمومی این قابلیت به‌مناسبت ۱۰سالگی تلگرام خبر داده است.

البته دورف اعلام کرد قابلیت استوری تلگرام برای عموم کاربران به‌صورت تدریجی باز خواهد شد، بنابراین مدتی طول می‌کشد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

استوری تا پیش از این در اینستاگرام، واتساپ (با نام استاتوس) و برخی دیگر از پلتفرم‌ها فعال بود. در تلگرام نیز استوری عملکردی مشابه پلتفرم‌های دیگر دارد و امکان اضافه کردن عکس و یا ویدئو، وجود دارد. البته مثل همیشه، دورف یک تفاوت جالب برای این قابلیت ایجاد کرده تا از سایر رقبا متمایز باشد. برخلاف پلتفرم‌های رقیب، تلگرام امکان انتخاب مدت‌ زمان نمایش استوری‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به این ترتیب عکس یا فیلم استوری شده به‌مدت ۶، ۱۲، ۲۴ یا ۴۸ ساعت قابل نمایش است و پس از آن به‌صورت خودکار حذف می‌شود.

در سایر پلتفرم‌ها، این قابلیت مشابه فقط در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته قابل ارائه است. یکی از بهترین ویژگی‌های استوری در تلگرام و سایر پلتفرم‌ها این است که کاربر می‌تواند یک لیست اختصاصی از مخاطبان بسازد تا فقط همان افراد بتوانند استوری را ببینند. رابط کاربری استوری تلگرام مشابه سایر اپلیکیشن‌هاست و لیستی از استوری‌های موجود در بالای صفحه اصلی چت این پیام‌رسان قرار می‌گیرد.

در اپلیکیشن پلتفرم، استوری‌ها در بالای صفحه چت مخاطبان قرار دارد و برای دسترسی به آن‌ باید صفحه چت‌ به‌ سمت پایین اسکرول شود. در همان قسمت، یک علامت به شکل بعلاوه قرار دارد که کاربران می‌توانند با لمس کردن آن برای گذاشتن استوری اقدام کنند. البته برای دیدن استوری مخاطبان و یا به اشتراک گذاشتن آن، باید جدیدترین نسخه تلگرام روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS دانلود شده باشد.

منبع: همشهری آنلاین

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا