فناوری اطلاعات

میزان فروش فناورانه شرکت‌های سلامت‌محور/ثبت بیش از ۳۷۰۰ اختراع در حوزه سلامت



معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اعلام کرد: میزان فروش فناورانه یکسال گذشته شرکت‌های فعال در حوزه سلامت منتهی به مهر ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال و میزان صادرات این شرکت‌ها از ابتدا بالغ بر ۱۰۵ میلیون دلار است.

به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت که با عنوان جامعه سالم و رشد تولید نام‌گذاری شده است؛ گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال جاری به عنوان «رشد تولید و مهار تورم» می‌توان اعلام کرد یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده تکمیل زنجیره تولید حوزه سلامت در کشور و ایجاد بسترهای لازم برای رونق اقتصاد سلامت و تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته تمام تلاش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر این حوزه معطوف شده است و چنانچه شاهد هستیم، طی یک سال ۸ مرکز رشد سلامت، ۱۱ مرکز نوآوری سلامت و ۳ پارک علم و فناوری سلامت فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌اند که رکورد کم نظیری در این زمینه محسوب می‌شود.

پناهی به زیست‌بوم سلامت کشور اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸ مرکز رشد، ۱۱ مرکز نوآوری، ۱۳ پارک علم و فناوری جهت توسعه اقتصاد سلامت کشور فعال هستند و از هسته‌های فناور و دارندگان ایده که در ابتدایی‌ترین مرحله این زیست‌بوم قرار دارند تا مرحله تولید و عرضه بازارهای داخلی و خارجی در این فرآیند دیده شده‌اند. چنانچه در سال گذشته به ۲۶۹ محصول مجوز اعطا شده است که ۱۱۵ محصول به مرحله تجاری‌سازی رسیده‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت به یکی از بسترهایی که از ابتدای شروع به فعالیت دولت سیزدهم مورد توجه معاونت قرار گرفته است، اشاره کرد و یادآور شد: رساندن تحقیق به محصول و خدمت و در واقع پاسخگویی به نیازهای جامعه از طریق تحقیقات کاربردی یکی از اهداف راهبردی معاونت است و در همین راستا با حمایت‌های انجام شده در سال گذشته ۱۲۸ طرح تحقیقاتی منجر به محصول شده است و این آمار را در نگاه کلان به عدد ۳۴۴۲ رسانده است.

وی ادامه داد: ۳۷۱ ثبت اختراع تا مهر ۱۴۰۱ و ۴۲۲ ثبت اختراع تا پایان مهر ۱۴۰۰ انجام شده است که در کل ۳۷۲۴ اختراع در حوزه سلامت ثبت شده است.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا