فناوری های نوین

تولید صنعتی نقاط کوانتومی عاری از سرب



به گزارش خبرگزاری مهر، آخرین پیشرفت کوانتوم ساینس در سنتز نقاط کوانتومی به این معنی است که فناوری INFIQ® این شرکت دارای حساسیت بی‌نظیر مادون قرمز طول‌موج کوتاه (SWIR) است. این سطح از عملکرد در بخش‌های دیگر صنعت بسیار مفید و کاربردی است و پیشرفت حسگری SWIR را در بازارهای کالاهای مصرفی سرعت می بخشد، کاربردهای جدید هیجان‌انگیز را در گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، وسایل نقلیه خودران و موارد دیگر باز می‌کند.

کوانتوم ساینس در سال گذشته به لطف فرآیند تولید نقاط کوانتومی نوآورانه به حساسیت در طول موج ۱۴۰۰ نانومتر رسید در حالی که حساسیت اکثر نقاط کوانتومی بدون سرب به طول موج‌های ۱۲۰۰ نانومتر محدود هستند.

رسیدن به ۱۵۵۰ نانومتر به دلیل دشواری رشد نقاط کوانتومی بدون سرب با توزیع اندازه یکنواخت و تقریبا هم شکل چالش برانگیز است. به طور خاص، کنترل رشد نقاط کوانتومی بدون آسیب رساندن به خواص نوری که آنها را برای کاربردهای دستگاهی مناسب می‌کند، دشوار است.

دکتر هائو پانگ، مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت، گفت: در کوانتوم ساینس، ما متعهد به پیشروی در زمینه نوآوری و ارائه فناوری نقاط کوانتومی پیشرو به شرکا و مشتریان خود هستیم. این دستاورد نقاط کوانتومی بدون سرب با قابلیت تنظیم تا ۱۵۵۰ نانومتر نقطه عطفی برای صنعت SWIR است که ما را در موقعیت پیشرو در تولید نقاط کوانتومی بدون سرب قرار می‌دهد.

وی می‌افزاید: ساخت نقاط کوانتومی بدون سرب در حال حاضر بسیار دشوار و یک دستاورد بزرگ است، زیرا ارزش زیادی برای فناوری SWIR در بازار دارد. با این حال، تیم کوانتوم ساینس به عنوان متخصص در نقاط کوانتومی مادون قرمز و راه حل‌های نقاط کوانتومی متعهد است که نوآوری را فراتر از مرزها پیش ببرد و ما همیشه می خواهیم بهترین راه حل‌ها را به مشتریان و شرکای ممتاز خود ارائه دهیم. عملکرد فناوری نقاط کوانتومی INFIQ® ما نه تنها پیشرفته‌ترین راه حل برای تصویربرداری و حسگری SWIR در بازار است، بلکه تا حد زیادی مطلوب ترین گزینه صنعت نیز است.

وی گفت: با افزایش تقاضا برای مواد نیمه هادی، نقاط کوانتومی غیر سربی مانند فناوری مادون قرمز بدون سرب INFIQ ما کلید ورود SWIR به بازارهای مصرف خواهند بود. این فناوری در حال ایجاد انقلاب واقعی در بازار است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا