فناوری اطلاعات

دستور رئیس‌جمهوری برای کلنگ‌زنی مسکن نخبگان تا دو ماه آینده



قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه این بنیاد در حال حاضر بزرگترین طرح مسکن نخبگان را با دانشگاه تهران دارد، گفت: بر اساس دستور مستقیم رئیس‌جمهوری حداکثر باید ظرف یک تا دو ماه آینده کلنگ این کار به زمین زده شود.

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر باقری‌مقدم در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت در طرح، ساخت و سرمایه‌گذاری برای ساخت ۷ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به دانشگاه تهران برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیأت علمی دانشگاه و یاوران علمی (کارمندان) دانشگاه تهران، گفت: از حیث منزلت اجتماعی و معیشتی اساتید و نخبگان کشور فعالیت‌هایی از سوی بنیاد ملی نخبگان کلید خورده است. بنیاد ملی نخبگان در حال حاضر بزرگترین طرح مسکن نخبگان را با دانشگاه تهران دارد و بر اساس دستور مستقیم رئیس‌جمهوری حداکثر باید ظرف یک تا دو ماه آینده کلنگ این کار به زمین زده شود.

وی افزود: منابع اولیه طرح مسکن نخبگان تامین شده است بنابراین این کار را می‌توانیم شروع کنیم. با توجه به اینکه فرآیند تهیه منابع لازم برای این کار مقداری زمانبر است، معاونت علمی و فناوری شخصاً ورود کردند و گفتند سراغ دو سه دانشگاه اصلی بروید و هر کدام آماده‌تر بودند استارت اولین کار را بزنید و همین جا خواهشم این است که این کار را با دانشگاه تهران استارت بزنیم.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه بر اساس آمار و اطلاعات بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه تهران بزرگترین اجتماع نخبگانی کشور است؛ اعلام کرد: بیش از ۱۱ درصد مستعدان و نخبگانی که در سال‌های متمادی مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار گرفتند، تحصیلات خود را در دانشگاه تهران ادامه داده‌اند و جزو اعضای هیات علمی دانشگاه تهران هستند. بنابراین بحق باید گفت که مهمترین اجتماع نخبگانی کشور در بین دانشگاه‌ها در حوزه نخبگان علمی، دانشگاه تهران است، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این اجتماع نخبگانی داشت.

وی افزود: در سال‌های گذشته، تمرکز حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان در حوزه‌های فنی و مهندسی بود اما با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، باید نگاه ویژه‌ای به حوزه علوم انسانی و اجتماعی داشته باشیم که دانشگاه تهران واقعاً از این حیث و از جهت‌های دیگر دارای مزیت ویژه و گسترده‌ای است.

دکتر باقری‌مقدم همچنین با تاکید بر حمایت از نخبگان برای حل مسائل کشور، اظهار کرذ: در این زمینه اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران سهم بالایی خواهند داشت و به همین دلیل مهمترین طرح حل مساله بنیاد ملی نخبگان که معروف به طرح احمدی روشن است را سال گذشته در دانشگاه تهران و با حضور رئیس دانشگاه تهران برگزار کردیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی در پایان گفت: در حوزه حکمرانی نخبگان و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نیز فعالیت‌های ارزنده و خوبی را آغاز کرده‌ایم. ما علاقه‌مند هستیم در جمع اساتید و شورای دانشگاه تهران بتوانیم راجع به سرفصل‌های مشترک همکاری صحبت کنیم. با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران هم جلسه داشته‌ایم و توافقات اولیه خوبی انجام شده است. امسال سالی است که به عنوان بنیاد ملی نخبگان علاقه داریم همکاری خود را با دانشگاه تهران توسعه دهیم.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا