فناوری اطلاعات

صف طرفداران اپل در افتتاحیه نخستین فروشگاه هندی


حدود ۲۰۰ نفر از طرفداران اپل که امیدوار بودند در میان اولین افراد خوش شانسی باشند که وارد نخستین فروشگاه این شرکت آمریکایی در هند می‌شوند، از نخستین ساعات روز سه شنبه در مقابل فروشگاه اپل در بمبئی صف کشیدند.

به گزارش ایسنا، این افراد از نقاط مختلف هند سفر کرده‌اند تا تیم کوک، مدیرعامل اپل را ببینند که قرار است این فروشگاه را روز سه شنبه افتتاح کرده و آن را به روی عموم باز کند.

عان شاه، ۲۳ ساله که از احمدآباد در غرب هند آمده بود تا در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کند، گفت: حال و هوای اینجا متفاوت است. مثل خرید کردند از یک فروشگاه معمولی نیست. اصلا قابل قیاس نیست. خیلی هیجان انگیز است. علاقه او به اپل باعث شده بود، در مراسم افتتاحیه فروشگاه اپل در نیویورک و بوستون شرکت کند و فرصت دیدار با کوک را پیدا کند.

اپل پیش از این با موانعی برای افتتاح فروشگاه فیزیکی در هند روبرو شده بود اما محصولاتش را به صورت آنلاین عرضه می کرد. نخستین فروشگاه آنلاین اپل در این کشور جنوب آسیا در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شده بود.

اپل با وجود سهم سه درصدی در بازار هند، بلندپروازی‌های روزافزونی برای این کشور دارد و سرگرم توسعه تولید آیفون از طریق تولیدکنندگان قراردادی و افزایش صادرات از هند است.

فروشگاه اپل در یک مراسم خصوصی در روز دوشنبه، به روی بلاگرها و تحلیلگران فناوری گشوده شد و بسیاری از شخصیت‌های معروف سینما و تلویزیون هند همان شب با تیم کوک دیدار کردند.

فروشگاه دوم اپل در دهلی نو، پایتخت هند، قرار است روز سه شنبه افتتاح شود.

بر اساس گزارش رویترز، در راستای تلاش اپل برای توسعه پایگاه تولید در هند، بعضی از محصولات اپل از جمله آیفون توسط شرکت‌های تایوانی فاکسکان و ویسترون در این کشور تولید میشوند. اپل قصد دارد آیپد و ایرپاد را هم در هند تولید کند.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا