فناوری های نوین

تولید ونتیلاتور توربوفن ایرانی با عمر ۱۰ هزار ساعت کارکرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حقیقت‌بین، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از بازتولید ونتیلاتور توربوفن و پرتابل خبر داد و گفت: پیش از این نیز مدل‌های مختلف ونتیلاتور در کشور تولید می‌شد، اما از فناوری قدیمی‌تری بهره می‌بردند. شرکت ما با استفاده از فناوری‌های نوین‌تر، وزن ونتیلاتورها را از ۸۰ کیلوگرم به ۵ کیلوگرم کاهش داد، ضمن آنکه بر خلاف سایر مدل‌ها، در آی‌سی‌یوها و یا آمبولانس که باید از مدل‌های خاصی استفاده می‌کردند، ونتیلاتور تولیدی شرکت ما قابلیت استفاده چندگانه را به مراکز پزشکی، بیمارستان‌ها و … می‌دهد.

وی افزود: ما در طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور مراقبت ویژه از فناوری توربوفن بهره بردیم که نیازی به کمپرسور یا کپسول اکسیژن ندارد. از ویژگی‌های توربین قدرتمند این ونتیلاتور می‌توان به عمر حدود ۱۰ هزار ساعت کارکرد، مصرف انرژی پایین و صدای کم در هنگام فعالیت، اشاره کرد.

حقیقت‌بین ادامه داد: تا کنون توانسته‌ایم حدود ۱۴۰ عدد از این دستگاه را در بازار داخلی به فروش برسانیم و امیدواریم که با توجه به قیمت مناسب نسبت به نمونه‌های دیگر داخلی و خارجی و مزیت‌های بیشتر نسبت به آن‌ها بتوانیم بخش بیشتری از بازار تجهیزات پزشکی کشور را در دست بگیریم.

مدیرعامل این شرکت قیمت تمام شده این محصول را یک سوم نمونه خارجی دانست.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا