اخبار سایت

ادامه بحران آب و هوا منجر به کاهش سلامت می‌شود



مادلین تامپسون، رئیس تأثیرات آب و هوا و سازگاری در Wellcome، یک موسسه خیریه که بودجه تحقیقات بهداشتی را تأمین می‌کند، گفت: «تغییرات اقلیمی تهدیدی بی‌سابقه برای سلامت انسان است، به طوری که بسیاری از کشورها در حال حاضر باید با پیامدهای خطرناک دمای بی‌سابقه دست و پنجه نرم کنند، اما بیشتر آن‌ها آماده نیستند.»

به گزارش ایتنا و به نقل از العین، دانشمندان هشدار داده‌اند که امواج گرما به دلیل بحران آب و هوایی گرم‌تر و طولانی‌تر خواهد شد، زیرا جهان در حال حاضر ۱.۲ درجه سانتیگراد گرم‌تر از سطح قبل از صنعتی شدن است.

پروفسور پتری تالاس، دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی گفت: «تمام سیاره در سال جاری موج گرما را تجربه کرده است، زیرا ظهور پدیده ال‌نینو به طور قابل توجهی احتمال شکستن رکوردهای دما را افزایش می‌دهد و منجر به گرمای شدیدتر در بسیاری از نقاط جهان می‌شود.

به گزارش روزنامه گاردین، گرمای شدید مسئول ۷۷ درصد از پذیرش‌های بیمارستانی مرتبط با آب و هوا در استرالیا است.

موسسه بهداشت و رفاه استرالیا گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد گرمای شدید بیش از ۷۸ درصد از بستری‌های مرتبط با آب و هوا در استرالیا از سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱-۲۰۲۲ را بر عهده داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۹۰۰۰ مورد به دلیل آسیب‌های شدید ناشی از آب و هوا در این مدت در بیمارستان بستری شدند که گرمای شدید علت اصلی آن بود.

این گزارش حاکی از آن است که ۶۷۷ مرگ با آب و هوای شدید مرتبط بوده و گرمای شدید بیش از ۴۳ درصد از این مرگ‌ها را به خود اختصاص داده است.

این گزارش همچنین اشاره کرد که انتظار می‌رود رویدادهای گرمای شدید در آینده مکرر، شدیدتر و طولانی‌تر شوند.

در ادامه این گزارش تاکید شد که جمعیت‌های آسیب‌پذیر، مانند کارگران در فضای باز، سالمندان و افرادی که آسیب‌پذیری پزشکی دارند و با آسیب‌های اجتماعی-اقتصادی مواجه هستند، بیشتر در معرض خطر آسیب‌های شدید ناشی از آب و هوا قرار دارند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا