فناوری اطلاعات

ارائه بیش از ۲ هزار خدمت در گذرگاه خدمات دولت



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، گذرگاه خدمات دولت (GSB) که وظیفه پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی و به طور عمده ارائه خدمات دولت به دولت را بر عهده دارد در فروردین ماه، یک هزار و ۹۴۹ خدمت و در اردیبهشت با افزودن ۶۳ سرویس جدید، دو هزار و ۱۲ خدمت را در خود جای داده است.

از مجموع سرویس‌های موجود در GSB، تعداد ۸۱ دستگاه سرویس‌دهنده و ۳۲۸ دستگاه، سرویس‌گیرنده هستند. آمارها نشان می‌دهد، برترین دستگاه‌های سرویس‌دهنده در اردیبهشت ۱۴۰۲ بر اساس تعداد تراکنش‌های صورت گرفته به ترتیب به سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی تعلق دارد.

این دستگاه‌ها خدماتی را به دستگاه‌های سرویس‌گیرنده ارائه داده‌اند که پرکاربردترین آنها عبارت از: استعلام هویتی ثبت احوال کشور، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات کشور، سرویس استعلام ارتباطات سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور و سرویس دریافت نشانی به صورت رشته‌ای با کد پستی شرکت پست است.

عنوان برترین دستگاه‌های سرویس‌گیرنده به وزارت آموزش و پرورش، سازمان فناوری اطلاعات ایران و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعلق دارد که در واقع مصرف کننده سرویس‌های نام برده شده هستند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا