اخبار سایت

آموزش: آشنایی با قابلیت بهینه‌سازی باتری در آیفون



تخلیه و شارژ دوباره باتری گوشی‌های آیفون در طول ماه ها و سال‌ها ، ظرفیت کل باتری گوشی را کاهش می‌دهد. این به آن معناست که پس از دو سال شارژ، باتری به احتمال زیاد حدود ۲۰ درصد از کل ظرفیت خود را از دست خواهد داد.

اما می‌توانید با بهره‌گیری از یک ترفند هوشمندانه آیفون به نام «بهینه سازی شارژ باتری» (Optimized Battery Charging) ، این ضرر را کاهش دهید. اپل توضیح می‌دهد: با با بالا رفتن عمر باتری‌های لیتیوم یونی از نظر شیمیایی، میزان شارژی که این باتری‌ها می‌توانند نگه دارند کم می‌شود و در نتیجه عمر باتری و اوج عملکرد کاهش می‌یابد.

در«آی او اس ۱۳» و نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل گوشی‌های آیفون گزینه«بهینه سازی شارژ باتری»برای کاهش سایش باتری و بهبود طول عمر آن با کاهش زمان شارژ کامل باتری، طراحی شده است. این کار با محدود کردن مدت زمان شارژ کامل آیفون شما انجام می‌شود. این باعث کاهش فشار روی باتری می‌شود که سلامت آن را بهبود می‌بخشد. بنابراین در دراز مدت متوجه می‌شوید که باتری سالم‌تری دارید. این  به شما این امکان را می‌دهد که شارژ بهتری داشته باشید. این ویژگی زمان مورد نیاز برای شارژ دوباره باتری را بیش از ۸۰ درصد به تاخیر می‌اندازد.

آیفون شما از یادگیری ماشینی برای درک روال روزانه شما استفاده کرده و بهترین زمان را برای انجام شارژ باتری تعیین می‌کند. برای بسیاری از افراد، این زمان در شب خواهد بود. اگرچه الگوی خود شما ممکن است متفاوت باشد. آیفون شما ۲۰ درصد شارژ نهایی را درست قبل از اینکه فکر کند به آن نیاز دارید کامل می‌کند. البته، می‌توانید در هر زمانی این ویژگی را لغو کنید.

 

نحوه فعال کردن گزینه «بهینه سازی شارژ باتری»

اگر «آی او اس ۱۳» دارید،  گزینه بهینه سازی شارژ باتری به طور پیش فرض روشن است. برای اطمینان از اینکه آن را خاموش نکرده‌اید، به تنظیمات > باتری > سلامت و شارژ باتری بروید. سپس به دنبال گزینه «بهینه سازی شارژ باتری»بگردید و مطمئن شوید که کلید تغییر حالت روشن است.

اما این ویژگی کار نخواهد کرد مگر اینکه تنظیمات دیگری را فعال کنید. این مهم‌ترین بخشی است که مردم از دست می دهند، بنابراین تنظیمات خود را همین الان بررسی کنید.

طبق گفته اپل، باید مطمئن شوید که تنظیمات زیر روشن هستند:

• تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > خدمات موقعیت مکانی > خدمات موقعیت مکانی

• تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > خدمات مکان > خدمات سیستم > سفارشی سازی سیستم

• تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > خدمات موقعیت مکانی > خدمات سیستم > مکان‌های مهم > مکان‌های مهم

اپل در پایان توضیح می‌دهد: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که این ویژگی حداقل  به ۱۴ روز برای یادگیری عادات شارژ شما نیاز دارد.

منبع: همشهری آنلاین

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا