اخبار سایت

به‌روزرسانی‌های امنیتی برای گلکسی فولد عرضه نخواهد شد



پس از گذشت چهار سال از ورود گلکسی فولد به بازار، این گوشی دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی سامسونگ را دریافت نخواهد کرد. هنگامی که سامسونگ این گوشی گران قیمت را عرضه کرد، چهار سال کامل به‌روزرسانی امنیتی را برای این دستگاه وعده داده بود. در آن زمان که اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی، به مدت سه سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کردند، این وعده جذاب به شمار می‌رفت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اکنون بسیاری از سازندگان گوشی‌های اندرویدی پشتیبانی امنیتی چهار ساله برای دستگاه‌های خود عرضه می‌کنند و خود سامسونگ، برای گوشی‌های جدیدش، چهار سال ارتقای سیستم عامل اندروید و پنج ساله انتشار وصله‌های امنیتی را فراهم می‌کند.

عصر مدرن گوشی‌های تاشو با گلکسی فولد آغاز شد و نشان داد که سامسونگ  از تکرار در ملاءعام ترسی ندارد.

هنگامی که گلکسی فولد در اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه شد، یک فاجعه بود. مدیرعامل سامسونگ اعتراف کرد که این گوشی قبل از آماده شدن کامل آن، با عجله عرضه شده است و کسانی که اولین بازبینی را از گلکسی فولد داشتند، این دستگاه را به درستی، به عنوان یک نمونه اولیه بسیار گران قیمت توصیف کردند. مشکلاتی در صفحه نمایش و لولا وجود داشت که باعث شد این گوشی از آنچه باید باشد، ضعیف‌تر شود و برای بسیاری از افراد غیرقابل استفاده بود.

سامسونگ، برنامه‌های اولیه عرضه این گوشی را لغو کرد و برای همه گوشی‌هایی که فروخته بود، فراخوان داد و سپس برای چند ماه کاملا ساکت شد و تلاش کرد تا چگونگی حل مشکلات را پیدا کند. سرانجام در ژوئیه، اعلام کرد که این مشکل برطرف شده است و نسخه بهبود یافته و قابل اطمینان‌تر گلکسی فولد، در پاییز آن سال وارد بازار خواهد شد.

شکل نهایی گلکسی فولد هنوز تا کامل بودن فاصله زیادی داشت، اما حداقل آنقدرها هم شکستنی نبود. این گوشی قیمت حیرت‌انگیز ۲۰۰۰ دلار را داشت که برای گوشی‌هایی که هنوز یک گوشی آزمایشی هستند، قیمت بسیار بالایی بود. در حالی که این گوشی عملکرد خوب، عمر باتری خوب و صفحه نمایش داخلی گسترده داشت اما صفحه نمایش کوچک در بیرون گوشی و عدم دوام مشابه سایر پرچمداران سامسونگ، از معایب آن بود.

هر چند که این کاملا تقصیر سامسونگ نبود اما تجربه نرم افزاری ناخوشایندی هم داشت. به هر حال، گوشی‌های تاشو در مراحل ابتدایی خود بودند و تقریبا اکثر توسعه دهندگان شخص ثالث، به طور کامل از این ایده استقبال نکردند.

با این حال، گلکسی فولد سامسونگ با تمام ایراداتش، نه به خاطر آنچه بود، بلکه به خاطر آنچه معرفش بود، اهمیت داشت. این اولین حرکت جسورانه سامسونگ به سمت محصولات تاشو بود و زمینه را برای عرضه محصولات بعدی از سوی سامسونگ و شرکت‌های دیگر فراهم کرد.

بر اساس گزارش دیجیتال ترندز، چهار سال طول کشید تا سامسونگ، گلکسی زد فولد فور و گلکسی زد فلیپ فور را عرضه کند و در این مسیر، سایر سازندگان گوشی هم به نظاره نشستند و آموختند. به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۳، با ورود گلکسی زد فولد فایو و گلکسی زد فلیپ فایو و همچنین گوگل پیکسل فولد، وان پلاس اوپن و موتورولا ریزر پلاس، دوران دوم تلفن‌های هوشمند تاشو آغاز شده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا