اخبار سایت

گام بلند فولادی‌ها برای صعود به فینال/ شکست شاگردان اکبری

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از امروز (یکشنبه پنجم فروردین) با حضور چهار تیم فولاد سیرجان ایرانیان، پیکان تهران، شهداب یزد و شهرداری ارومیه در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد و به مدت شش روز مسابقات این مرحله پیگیری می‌شود.

در نخستین دیدار این مرحله تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و پیکان تهران به مصاف یکدیگر رفتند تا برنده نهایی این جدال به عنوان نخستین فینالیست لیگ برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شود. تیم فولاد سیرجان ایرانیان در دو مسابقه مرحله مقدماتی سه بر دو پیکان را شکست داده بود و از نظر این داده آماری برتری بهتری نسبت به حریف با سابقه خود داشت.

تیم فولاد سیرجان ایرانیان در این دیدار نیز سه بر یک حریف خود را شکست داد تا با اقتدار گام نخست مرحله نیمه نهایی را بردارد.

در ست نخست این مسابقه فولادی‌ها ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسیدند که پیکانی‌ها به دلیل از دست دادن چند سرویس و توپ‌های برگشتی با اختلاف هشت امتیاز، نتیجه ست را به حریف قدرتمند خود واگذار کردند.

در ست دوم پیکان تهران عملکرد بهتری به نمایش گذاشت و تا امتیاز ۱۹ نیز از حریف جلو بود اما در ادامه فولاد سیرجان موفق به شکست این تیم با امتیاز ۲۸ بر ۲۶ شد تا از نظر ست شماری دو بر صفر پیش بیافتد.

در ابتدای ست سوم تیم پیکان سه امتیاز متوالی به دست آورد تا بهروز عطایی درخواست استراحت فنی کند. در امتیاز هشتم، دوازدهم و بیستم فولاد با پیکان برابر شد و در نهایت پیکان در این ست ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید تا امیدش برای شکست نماینده سیرجان زنده بماند.

نماینده سیرجان در ست چهارم به بازی خوب خود در این مسابقه ادامه داد و با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به پیروزی رسید تا در نهایت سه بر یک فاتح دیدار دور رفت شود و تنها یک گام تا صعود به فینال فاصله داشته باشد.

سیدمحمد موسوی از تیم فولاد سیرجان تنها کارت زرد این مسابقه را دریافت کرد و ۶۰۰ نفر در سالن فدراسیون والیبال تماشاگر این دیدار جذاب بودند.

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال و وحید مرادی نایب رئیس نخست به همراه مصطفی کارخانه از جمله تماشاگران این دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان بودند.

فولاد سیرجان ایرانیان، مرحله مقدماتی را با ۲۱ برد و ۶۰ امتیاز به پایان رساند تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شود و در مرحله یک چهارم نهایی در دو دیدار متوالی موفق به شکست چادرملو اردکان شد تا به مرحله بعد صعود کند.

تیم فولاد سیرجان که در سال ۱۳۹۸ بعد از سال‌ها دوباره در لیگ برتر حضور یافت، در سال ۹۹ موفق به کسب مقام قهرمانی شد و به عنوان نماینده ایران در باشگاه‌های مردان آسیا سال ۲۰۲۱ شرکت کرد و قهرمان شد و سهمیه جهانی به دست آورد. نماینده سیرجان در سال ۱۴۰۰ به مقام سومی دست یافت و در سال ۱۴۰۱ در جایگاه هشتم قرار گرفت.

از سوی دیگر پیکانی‌ها که با ۱۶ برد و ۴۸ امتیاز در پایان مرحله مقدماتی در رتبه پنجم قرار گرفتند، در مرحله یک چهارم نهایی گیتی‌پسند اصفهان را در دو مسابقه شکست دادند تا حریف فولاد سیرجان در بین چهار تیم برتر مسابقات شوند.

تیم والیبال پیکان با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر والیبال ایران است. این تیم شش عنوان نایب قهرمانی و چهار مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت‌ها دارد.

پیکان که عنوان سومی جهان و قهرمانی باشگاه‌های آسیا را نیز در افتخارات خود دارد، امیدوار است در لیگ برتر سال ۱۴۰۲ با کسب سیزدهمین مقام قهرمانی به حسرت هشت ساله خود برای کسب مجدد این عنوان پایان دهد، اما با کسب این نتیجه در دیدار دور رفت، کارش برای پیروزی مقابل نماینده سیرجان سخت شد. این تیم در سال ۱۴۰۱ به عنوان مشترک سوم دست یافت.

تیم‌های شهداب یزد (مدافع عنوان قهرمانی) و شهرداری ارومیه از ساعت ۱۹ فردا (دوشنبه ششم فروردین) در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد

منبع:مهر

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

دکمه بازگشت به بالا