اخبار سایت

چرا کاربران «ایکس» همچنان آن را «توییتر» صدا می‌زنند؟


دامنه وبسایت این پلتفرم همچنان twitter.com است و در صورت تایپ x.com به لینک قدیمی بازمی‌گردید.

برخی رسانه‌ها نیز همچنان از عبارت «ایکس، پلتفرمی که پیشتر با نام توییتر شناخته می‌شد» استفاده می‌کنند، در حالی که این نام از ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۳ تغییر کرده است.

پس از خریداری توییتر از سوی ایلان ماسک در اکتبر ۲۰۲۲، این پلتفرم به سرعت تغییر کرد. در اوایل ۲۰۲۳، شرکت مادر توییتر به X Corp تغییر نام داد و پس از ۱۷ سال، ماسک اعلام کرد که زمان تغییر نام پلتفرم به «ایکس» فرا رسیده است.

اما دلیل اصرار بسیاری از کاربران بر استفاده از نام توییتر چیست؟

 

کارشناسان معتقدند این پلتفرم تجربه منحصربفردی ارائه کرده که نام آن با رفتار کاربران گره خورده است. مردم همچنان «توییت» می‌کنند.

تغییر نام باعث سردرگمی شده است. لوگو تغییر کرده اما شرکت در به‌روزرسانی سایت کند عمل کرده و همچنان کلمات «توییت»، «بازتوییت» و «نقل‌قول توییت» تا مدتی پس از این تغییر، سر جای خود بودند. در عین‌حال ماسک اصرار داشت که باید از اصطلاحات جدید استفاده شود.

کارشناسان می‌گویند بخشی از دلیل عدم پذیرش نام جدید این است که کاربران دلیل تغییر نام را نمی‌فهمند و زیرساخت‌ها تغییر نکرده است. نام انتخاب شده نیز صرفاً یک حرف است و تجربه کاربر را منعکس نمی‌کند.

از زمان تغییر نام، برخی کاربران همچنان از نام توئیتر دفاع می‌کنند و در نظرسنجی‌ای با ۳۳ هزار رای، بیش از ۹۵ درصد نام توییتر را برگزیده‌اند.



پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا