اخبار سایت

روزی روزگاری مریخ پر از آب بود!



سیاره مریخ با رنگ سرخی که چشم غیرمسلح نیز به وضوح قادر به دیدن آن است، سالیان درازی است که دانشمندان علم نجوم را درگیر رموز نهفته در خود کرده است.

نتایج مطالعات علمی دانشمندان طی دهه‌های گذشته اذعان دارد که سیاره مریخ میلیون‌ها سال قبل واقعاً آب و شاید حیات داشته و این اطمینان را به وجود آورده که مریخ روزگاری دنیایی پرآب بوده است.

اخیرا نیز کنکاش‌های ناسا بر روی سطح مریخ نتایج مهمی را در پی داشته و جستجوگران این سازمان فضایی توانسته‌اند شواهدی از فوران آب در این سیاره کشف کنند.

ناسا در ابتدای ماه دسامبر جاری با انتشار عکسی که توسط دوربین Mastcam-Z Prserverance گرفته شده، مجموعه‌ای از سنگ‌ها و سنگریزه‌ها را نشان داد که در اطراف دهانه «Jezero» مریخ پراکنده شده‌اند. 

سازمان فضایی ناسا مدعی شده که این سنگ‌ها و سنگریزه‌های قابل مشاهده در عکس به جا مانده از «سیلاب‌های قوی میلیاردها سال قبل» هستند.

به اعتقاد دانشمندان ناسا «حیات» در مریخ همیشه معطوف بیگانگان عجیب نیست که ما از طریق رسانه‌ها با آن‌ها آشنا شده‌ایم، و اثبات قطعی وجود میکروارگانیسم‌ها یا فسیل‌های آن‌ها در مریخ، می‌تواند یک کشف پیشگامانه در این عرصه به حساب بیاید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا