فناوری های نوین

حال دلتان را از آینه بپرسید!



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، باراکودا مانند دیگر برندهای تولیدکننده گجت های هوشمند خانگی مانند آی ربات مشهور است اما این شرکت فناوری سلامتی یکی از جالب ترین محصولات نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۴ میلادی را رونمایی کرده که «آینه BMind Smart» نام دارد. این آینه با هدف بهبود سلامت ذهنی فرد و شناسایی حالت روحی و مدیریت استرس با کمک هوش مصنوعی طراحی شده است.

گجت مذکور جایزه نوآوری CES۲۰۲۴ را نیز به دست آورده است.

آینه BMind با کمک هوش مصنوعی مولد و پردازش زبان طبیعی حالت روحی کاربرد را شناسایی و تمرین های مختلف مانند مدیتیشن یا خودتاییدی(self-affirmation)را پیشنهاد می کند. به بیان ساده تر، این گجت هوشمند سعی می کند با توجه به صدا، حالت ایستادن و دیگر عوامل قابل مشاهده، نیازهای کاربر را مشخص کند. هدف نهایی این ابزار کمک به ارتقای حالت روحی فرد با استفاده از تمرین های مختلف، نورها، اصوات و تصاویری است که همگی در آینه نمایش داده می شوند.

این آینه طوری طراحی شده تا در یک دستشویی استاندارد قابل نصب باشد. مهم تر آنکه گجت قادر است تمام فعالیت های گفته شده را بدون یک اپلیکیشن همراه انجام دهد. BMind به استثنای فناوری گرانقیمتش، طوری طراحی شده تا در یک دستشویی استاندارد جای بگیرد. این ابزار با توجه به حریم خصوصی ساخته شده و تمام داده های کاربران را به طور محلی ذخیره می کند و علاوه بر آن اطلاعات فرد را بدون رضایت وی به اشتراک نمی گذارد.

توماس سروال مدیر ارشد اجرایی باراکودا در این باره می گوید: فناوری ما می تواند تغییرات نامحسوس در سلامتی را رصد کند و به این ترتیب پتانسیل بهبود کیفیت زندگی میلیون ها نفر را دارد. سلامت ذهنی افراد تاثیر زیادی روی سلامت جسمی آنها دارد.

قیمت پایه آینه هوشمند ۵۰۰ دلار است و در سه ماهه آخر ۲۰۲۴ میلادی به بازار عرضه می شود.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا