اخبار سایت

زوایای پنهان محبوبیت سرکه سیب در تیک‌تاک!



چندی پیش کاربران شبکه‌های اجتماعی علی‌الخصوص کاربران تیک‌تاک راجع به فواید سرکه سیب و تاثیر آن بر رژیم لاغری نوشتند و صحبت کردند و باعث مشهورتر شدن این نوع از سرکه شدند!

اما در حالی که برخی از افراد مشهور مانند: کیم کارداشیان، ویکتوریا بکهام و جنیفر آنیستون بر فواید سرکه سیب در خلاص شدن از شر چربی ها و بهبود سطح قند خون تاکید می کنند، کارشناسان بهداشتی نسبت به خطرات مرتبط با نوشیدن سرکه اسیدی هشدار دادند.

دندان
اسیدهای سرکه سیب روی دندان‌ها تأثیر می گذارد و ممکن است باعث فرسایش مینای دندان، (لایه محافظ روی سطح دندان‌ها) شود و احتمال پوسیدگی دندان را افزایش دهد.

پوست
اگرچه برخی معتقدند که استفاده از سرکه به تعادل رطوبت پوست کمک می‌کند، اما محققان دانشگاه اوکلند گزارش می‌دهند که استفاده از سرکه به طور مستقیم روی پوست می‌تواند باعث تحریک و سوختگی شیمیایی شود.

هضم
بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2018 توسط محققان دانشگاه میدلسکس انجام شد، عوارض جانبی نوشیدن سرکه شامل رفلاکس اسید، حالت تهوع و تاخیر در هضم غذا است.

کلیه
اگر از مشکلات کلیوی رنج می‌برید، باید بدانید که کلیه‌های ناسالم نمی‌توانند اسید سرکه سیب را پردازش کنند که در نتیجه منجر به علائمی مانند بالا رفتن ضربان قلب، خستگی مفرط، از دست دادن اشتها، استفراغ و نیاز مداوم به نفس‌های طولانی و عمیق می‌شود.

عکس‌العمل‌های حساسیت‌زا
مطالعات نشان می‌دهند که اگر به سیب حساسیت داشته باشید، ممکن است با خوردن سرکه سیب واکنش‌های آلرژیک داشته باشید.

اگر قصد دارید از سرکه سیب به عنوان یک درمان طبیعی یا مکمل غذایی استفاده کنید، بهتر است با پزشک مشورت کنید تا فواید و خطرات آن را بر اساس وضعیت سلامتی خاص خود ارزیابی کنید.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا