اخبار سایت

ايتنا – درباره جمینای پرسروصدای این‌روزها


سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در پستی در وبلاگ رسمی خود نوشت: بارد بهترین راه برای ارائه قدرتمندترین مدل‌های هوش مصنوعی ما به مردم بوده است. با توجه به فناوری پیشرفته موجود در هسته بارد، این هوش مصنوعی اکنون به سادگی جمینای نامیده می‌شود که به ۴۰ زبان مختلف در وب در دسترس است.

گوگل همچنین اپلیکیشنی اختصاصی برای اندروید و نسخه‌ای برای iOS منتشر کرده است تا کاربران بتوانند از طریق گوشی‌های هوشمند خود به جمینای دسترسی داشته باشند.

کاربران می‌توانند با دانلود اپلیکیشن اندرویدی جمینای، آن را به عنوان دستیار پیش‌فرض دستگاه خود انتخاب کنند. با انجام این کار، جمینای به جای دستیار فعلی گوگل فعال خواهد شد. همچنین امکان دسترسی سریع به پیشنهادات متنی جمینای از طریق شمایل مکالمه‌ای که در صفحه نمایش ظاهر می‌شود، وجود دارد.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند از طریق جمینای به ویژگی‌های رایج یک دستیار هوشمند مانند برقراری تماس، تنظیم ساعت هشدار و کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند دسترسی داشته باشند.

 

گوگل گفته است که در آینده نزدیک قابلیت‌های بیشتری را برای جمینای اضافه خواهد کرد که نشان از جایگزینی تدریجی دستیار فعلی با جمینای دارد.

گوگل همچنین برنامه پیشرفته جمینای را معرفی کرده است که با اشتراک ماهانه ۲۰ دلاری Google One AI Premium در دسترس قرار می‌گیرد. این برنامه به کاربران امکان دسترسی به قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی گوگل به نام Ultra ۱.۰ را می‌دهد که برای انجام کارهای پیچیده مانند کدنویسی و همکاری در پروژه‌های خلاقانه طراحی شده است.

جمینای در حال حاضر به زبان انگلیسی و در ۱۵۰ کشور و منطقه در دسترس است و گوگل به زودی قصد دارد آن را به زبان‌های دیگر از جمله ژاپنی و کره‌ای گسترش دهد.

گوگل تأکید کرده است که در طراحی مدل‌های هوش مصنوعی خود، جلوگیری از سوگیری‌ها و تولید محتوای ناایمن را مدنظر قرار داده و تست‌های گسترده‌ای را برای اطمینان از ایمنی و قابل اعتماد بودن این فناوری انجام داده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا