اخبار سایت

گام بلند اپل در حوزه هوش مصنوعی



هرچند تیم کوک جزییات بیشتری نداد اما اما همین چند جمله هم نشان می دهد که اپل می خواهد با مایکروسافت، گوگل، آمازون، OpenAI و سایر شرکت های فناوری که بر روی مدل های پیشرفته هوش مصنوعی کار می کنند وارد رقابت شود.

کوک گفت: «همانطور که به آینده نگاه می‌کنیم، به سرمایه‌گذاری در این فناوری‌ها و سایر فناوری‌هایی که آینده را شکل خواهند داد، ادامه خواهیم داد. هوش مصنوعی نیز شامل همین موضوع می‌شود، جایی که ما همچنان مقدار زیادی از زمان و تلاش خود را صرف آن می‌کنیم. برای آنکه جزئیات کار فعلی خود را اواخر امسال به اشتراک بگذاریم هیجان زده هستیم.»

هوش مصنوعی مولد از سال ۲۰۲۲ پس از انتشار ChatGPT توسط OpenAI و بهبود سریع مولدهای تصویر شروع به جلب توجه شرکت‌های فناوری و سرمایه‌گذاران کرد. اپل سال گذشته مدل پیشرفته هوش مصنوعی را معرفی نکرد، اگرچه این شرکت مدت‌هاست که روی فناوری یادگیری ماشینی مشابه در تراشه‌ها و نرم‌افزارهای خود سرمایه‌گذاری کرده است. مدلی که برای مثال می‌تواند افراد یا حیوانات خانگی را در عکس‌ها شناسایی کند. اپل معمولاً نرم افزار جدید خود را در ماه ژوئن در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود WWDC معرفی می کند.

سال گذشته، این شرکت یک ویژگی تصحیح خودکار برای صفحه کلید آیفون بر اساس یک مدل زبان مبتنی بر ترانسفورماتور اعلام کرد که از فناوری زیربنایی مشابه با GPT بهره می برد. اما اپل در طول ارائه هرگز از عبارت “هوش مصنوعی” استفاده نکرد و اصطلاح آکادمیک تر “یادگیری ماشین” را ترجیح داد.

منبع: همشهری آنلاین

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا