دانش و علم

اجرای ۱۵ طرح علمی مشترک با حمایت بنیاد علم ایران و روسیه



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد علم ایران، نحوه ارزیابی پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) بدین ترتیب بوده که پس از بررسی اولیه و تعیین داوران تخصصی، هر طرح به‌طور همزمان در دو کشور مورد داوری قرار گرفته است. طی روند داوری‌ها در بنیاد ملی علم ایران، نتایج داوری در کمیته‌های موضوعی متشکل از اعضای کارگروه‌های تخصصی بنیاد و سایر اساتید مرتبط مورد ارزیابی قرار گرفته است.

ارزیابی نهایی بر اساس شاخص‌هایی همچون نتایج داوری‌ها، ضرورت حضور مجریان خارجی و ارزش‌افزوده برای کشور (مانند تخصص پژوهشگران، امکانات آزمایشگاهی و دانش فنی)، توانمندی مجری و همکاران، اهمیت موضوع از دیدگاه ملی، دستاوردهای طرح وکیفیت پروپوزال صورت پذیرفته است.

در پایان پس از تبادل نتایج ارزیابی بین دو بنیاد، تعداد ۱۵ طرح مورد تصویب نهایی قرار گرفته‌اند.

جلسات کمیته‌های ارزیابی برای تعیین بودجه و تعهدات طرح‌های مصوب با حضور متقاضیان طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد و زمان دقیق آن متعاقباً اعلام می‌شود.

با توجه به رقابتی‌بودن این فراخوان و به‌ دلیل محدود بودن تعداد طرح‌های قابل پذیرش و همچنین با لحاظ‌ کردن نتایج ارزیابی دو کشور در جمع‌بندی نهایی، برخی از پیشنهاده‌ها با وجود کیفیت علمی بالا و نتایج داوری مثبت در بنیاد در اولویت نهایی حمایتی قرار نگرفته‌اند که امید است در فرصت‌های بعدی در فراخوان‌های بین‌المللی یا داخلی، مورد پذیرش و حمایت مالی بنیاد ملی علم ایران قرار گیرند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا