اخبار سایت

فیبرنوری ایرانسل به استان مرکزی رسید


به گزارش روابط‌ عمومی ایرانسل، بعدازظهر امروز پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲، در جلسه شورای اداری استان مرکزی، با حضور دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دکتر امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهندس رضا باقری اصل معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی، دکتر علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، ولی‌الله بیاتی نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، مهندس مجتبی قاسمی سرپرست شهرداری اراک، مهندس محمد نوروزی مدیرکل دفتر هماهنگی و امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، مهندس فرهنگ سیفعلیان مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان مرکزی، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و جمعی از مدیران استانی و منطقه‌ای، تفاهم‌نامه پروژه فیبرنوری بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شهرداری اراک، در محل استانداری مرکزی امضا شد.

مدیرعامل ایرانسل طی گفت‌وگویی با وزیر ارتباطات در این جلسه، با اشاره به پروژه‌های توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط ایرانسل در شهرهای مختلف کشور گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، پروژه فیبرنوری ایرانسل و شهرداری اراک آغاز شده و تا پایان این پروژه، ۱۶۵هزار مشترک از خدمات فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای ایرانسل بهره‌مند می‌شوند.

وزیر ارتباطات نیز در این جلسه گفت: کشور نیاز به یک شبکه پرسرعت دارد و هیچ تکنولوژی به جز فیبر نوری نمی‌تواند سرعت‌های بالا را فراهم کند. یکی از مهمترین پروژه‌ها در دولت سیزدهم، فیبرنوری منازل کسب‌وکارها است و هدف‌گذاری شده تا ۲۰میلیون خانوار تحت پوشش قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه FTTH شهرستان خمین نیازمند هماهنگی‌های شهری است و اگر این همراهی از سوی مدیریت شهری خمین با ایرانسل صورت گیرد، تا دهه فجر این پروژه در خمین به بهره برداری می‌رسد.

همچنین امروز طی ارتباط تصویری زنده با شهر خمین، پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر خمین با حضور مهندس حمید کمانکش فرماندار این شهرستان آغاز به کار کرد. طی این پروژه، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران برای اولین بار در استان مرکزی، عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را در شهرستان خمین، به طول اجرایی ۳۵ کیلومتر آغاز کرده است.

 

پیش از این، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، در روز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، طی مراسمی توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» شناخته می‌شود، در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها» به بهره‌برداری رسید و بابل در استان مازندران، به عنوان نخستین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد. همچنین در تاریخ ۲۲ مهرماه سال جاری، تفاهم‌نامه توسعه دسترسی فیبر نوری شیراز با همکاری شهرداری شیراز و قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری شهر صدرا با همکاری شهرداری صدرا، با حضور وزیر ارتباطات به امضا رسید و در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۲ نیز، عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در شهر تبریز با مشارکت شهرداری این شهر و ایرانسل، طی مراسمی آغاز شد.

همچنین ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲، موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل که تا پیش از این، خدمات مختلف ارتباطی و دیجیتال، از جمله شبکه تلفن همراه نسل ۲ (2G)، نسل ۳ (4G)، نسل ۴ و ۴.۵ (4G/LTE-A) و نسل ۵ (5G) و خدمات اینترنت پرسرعت ثابت بی‌سیم (WiMAX و TD-LTE) را به مشترکان خود ارائه داده بود، رسماً به جمع ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق، پیوست.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا