اخبار سایت

آموزش: چگونه از ChatGPT رژیم غذایی بگیریم؟



یک مرد آمریکایی اخیراً اعلام کرده که از ChatGPT برای ایجاد برنامه غذایی خود استفاده کرده است که به او کمک کرده تا ۱۱ کیلوگرم وزن کم کند. در این گزارش یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه ایجاد برنامه غذایی شخصی خود با استفاده از هوش مصنوعی با ارائه دستورالعمل‌های خاص آورده شده است. 

ربات ChatGPT شرکت OpenAI، یک چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی، روش استفاده مردم از هوش مصنوعی را متحول کرده است و می‌توان از آن برای ایجاد برنامه‌های سفر، نوشتن پایان‌نامه و حتی ایجاد برنامه‌های غذایی شخصی‌سازی شده استفاده کرد. در حالی که برنامه‌ریزی یک قرار ملاقات با یک متخصص تغذیه و ایجاد نمودار تغذیه می‌تواند برای بسیاری از افراد سنگین باشد، استفاده از قدرت یک چت ربات رایگان مبتنی بر هوش مصنوعی چیز بدی نیست.

در این گزارش یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه استفاده از ChatGPT برای ایجاد برنامه غذایی شخصی شما آورده شده است.

مرحله ۱: اهداف خود را مشخص کنید
قبل از ایجاد نمودار رژیم غذایی، اهداف سلامتی و تناسب اندام خود را تعریف و یادداشت کنید؛ مانند این که آیا می‌خواهید وزن اضافه کنید، وزن کم کنید یا فقط می‌خواهید سالم غذا بخورید و غیره.

مرحله ۲: وضعیت سلامتی خود را یادداشت کنید
در مرحله بعد، اطلاعات مربوطه را در مورد وضعیت فعلی سلامتی خود، از جمله قد، وزن، ترکیب بدن، سطح فعالیت روزانه و هرگونه نیاز یا محدودیت غذایی خاص جمع‌آوری کنید. این کار به شما کمک می‌کند راهنمایی درستی ارائه دهید و به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد برنامه را سازماندهی کند. بر این اساس، به عنوان مثال، اگر از عوارض تیروئید رنج می‌برید یا به لاکتوز حساسیت دارید، می‌توانید این توصیه را به ChatGPT بدهید تا یک برنامه غذایی متناسب با آن ایجاد کند.

مرحله ۳: هدف کالری خود را تعیین کنید
کالری‌ها نقش مهمی در تعیین برنامه غذایی شما دارند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید با حفظ مواد مغذی لازم تعداد کالری کمتری را در برنامه خود داشته باشید. برای افزایش وزن باید تعداد کالری‌ها بیشتری دریافت کنید؛ اما مهم است که از مصرف فست فود و غذا‌های پرکالری ناسالم پرهیز کنید. می‌توانید با ماشین حساب‌های آنلاین مشورت کنید یا از یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی برای کمک در این محاسبه راهنمایی بگیرید.

مرحله ۴: یک درخواست خاص ایجاد کنید
پس از یادداشت تمام اطلاعات، اکنون همه چیز را در یک درخواست جامع برای اجرا در ChatGPT ترکیب کنید.

با مشخص کردن کالری مورد نظر، شرایط تغذیه، زمان پخت و بودجه، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وعده‌های غذایی مطابق با نیاز‌های شما تنظیم شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا