اخبار سایت

ویژگی جالب هواوی میت ۶۰ پرو



جدیدترین یافته‌های شرکت تحقیقات تِک اینسایتس نشان داد گوشی‌های هواوی مجهز به سوئیچ‌های فرکانس رادیویی (آر اف) شرکت «مکسند میکروالکترونیک» و ماژول‌های تقویت قدرت شرکت «بیجینگ آن میکرو الکترونیکس» هستند. اینها قطعاتی هستند که توسط شرکت‌های آمریکایی «اسکای ورکس سولوشنز» و «کوروو» ارائه می‌شوند. این معماری برای صنعت چین طراحی شده است و همکاری طراحی بین هواوی و تامین کنندگان این شرکت را نشان می‌دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، نکته مهم این است که پیشرفت‌ها در طراحی تراشه نشان می‌دهد که سخت‌افزار هواوی حتی بدون دسترسی به تامین‌کنندگان آمریکایی، قادر است با بهترین‌های جهان رقابت کند. تراشه‌های فرکانس رادیویی، ارتباط تلفن هوشمند با ایستگاه‌های پایه که به اینترنت متصل هستند را مدیریت می‌کنند که کارکرد اصلی هر دستگاهی است.

تلفن هوشمند «میت ۶۰ پرو» هواوی که اواخر ماه اوت معرفی شد، سر و صدای زیادی به پا کرد و پردازنده هفت نانومتری این گوشی نشان داد چین با وجود تحریم‌های تجاری آمریکا و تلاش واشنگتن برای جلوگیری از پیشرفت پکن در این عرصه، دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای در ساخت نیمه رساناها است.

این به معنای آن است که هواوی می‌تواند تلفن‌های هوشمند پیشرفته را بدون استفاده از تراشه‌های  شرکت آمریکایی کوالکام تولید کند و تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که اکنون راه‌حل‌هایی برای قطعات عرضه شده از سوی شرکت‌های آمریکایی اسکای ورکس و کوروو، پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پردازنده هفت نانومتری توسط هواوی طراحی شده و توسط شرکت تراشه سازی SMIC تولید شده که یک شرکت مستقر در شانگهای است و اکنون تحت تحقیقات رگولاتورهای آمریکایی قرار دارد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا