اخبار سایت

قطار مشهد کرمانشاه در کدام ایستگاه‌ها توقف دارد؟


—————- رپرتاژ آگهی —————–

فاصله مشهد تا کرمانشاه 1777 کیلومتر است که با وسایل نقلیه مختلف در مدت زمان متفاوتی طی می‌شود. خوشبختانه راه‌های مختلف دسترسی (زمینی و هوایی) بین این دو شهر درنظر گرفته شده است؛ یکی از جالب‌ترین روش‌ها، سفر با قطار است؛ شما می‌توانید بلیط قطار مشهد کرمانشاه را تهیه کنید و طی حدود 22 ساعت خود را به کرمانشاه برسانید. این قطار در طول مسیر چند بار توقف می‌کند؛ در این مطلب ایستگاه‌های توقف قطار مشهد به کرمانشاه را ذکر کرده‌ایم.
 

راه‌های دسترسی به کرمانشاه

کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه و یکی از کلانشهرهای ایران است. این شهر پرجمعیت امکانات متعددی ازجمله دانشگاه سطح بالا، صنایع دستی منحصربه‌فرد، مناطق طبیعی بکر و دل‌انگیز، آثار تاریخی مشهور، کتابخانه‌های بزرگ و خوراکی‌های خوشمزه‌ دارد؛ بنابراین، در طول سال افراد زیادی از شهرهای مختلف ایران ازجمله مشهد به این شهر زیبای تاریخی سفر می‌کنند.
با وجود آزادراه‌ها، فرودگاه و راه آهن دسترسی از مشهد به کرمانشاه بسیار آسان شده است. در صورت انتخاب هرکدام از وسایل نقلیه اتوبوس، خودروی شخصی، هواپیما یا قطار، مدت زمان متفاوتی برای پیمودن مسیر مشهد به کرمانشاه صرف خواهد شد.
   – سفر با اتوبوس و خودروی شخصی در حدود 16 ساعت
   – سفر با هواپیما در حدود 2 ساعت
   – سفر با قطار در حدود 22 ساعت
 

ایستگاه‌های قطار مشهد به کرمانشاه

بسیاری از افراد سفر با قطار را به خاطر مزایای متعدد، به سایر وسایل نقلیه ترجیح می‌دهند. امنیت، آسودگی، نظم، عدم تأخیر در حرکت، حریم خصوصی و مناسب برای سفر خانوادگی، دسترسی به پزشک، دسترسی به سرویس بهداشتی، قابلیت حمل بار دلخواه، امکانات رفاهی، لذت بردن از تماشای مناظر طبیعی و تهیه آسان بلیط مهم‌ترین مزایای سفر ریلی هستند. قطار مشهد به کرمانشاه تا رسیدن به مقصد در چند شهر توقف می‌کند. نام این ایستگاه‌ها را در لیست زیر ذکر کرده‌ایم.
   – ایستگاه ملایر
   – نیشابور
   – نقاب
   – سمنان
   – شاهرود
   – ورامین
   – تهران
   – قم
   – اراک
   – ملایر
   – فیروزان
با خرید بلیط قطار مشهد کرمانشاه می‌توانید در هرکدام از شهرهای نام برده پیاده شوید.
 

آدرس ایستگاه راه آهن کرمانشاه کجاست؟

ایستگاه راه آهن کرمانشاه در بزرگراه امام خمینی قرار دارد. این خط که بزرگترین ایستگاه راه آهن غرب کشور محسوب می‌شود، از شهرهای قصر شیرین، قم، اصفهان و تهران عبور می‌کند و به خط آهن بغداد در عراق متصل است.
 

 

امکانات ایستگاه راه آهن کرمانشاه

ایستگاه راه آهن کرمانشاه سال 1396 افتتاح شده و نسبتا تازه‌ساخت محسوب می‌شود؛ برهمین اساس، هم معماری بسیار شیکی دارد و هم از امکانات متعددی برخوردار است. این ایستگاه 4 سکوی مسافربری و یک خط آهن دارد. قطارهای آن مسافران را از کرمانشاه به شهرهای تهران، مشهد و ملایر جابجا می‌کنند. در این ایستگاه دسترسی به امکانات متعددی از جمله آسانسور، غرفه‌های فروش سوغاتی، تنقلات و فروش غذا، دستگاه خودپرداز، باجه شارژ موبایل و … فراهم شده است.
 

انواع قطارهای مشهد به کرمانشاه

درحال حاضر، فقط قطارهای رجا در خط آهن مشهد و کرمانشاه فعالیت می‌کنند. قطارهای این شرکت ریلی در چند نوع دسته‌بندی می‌شوند که آنها را بررسی کرده‌ایم.
   – قطار تخته پارسی: این قطار کوپه‌ای 6 نفره و 3 ستاره است.
   – قطار تخته امید یا پلور سبز: این قطار کوپه‌ای چهار نفره و 4 ستاره است. قطار امید شرکت ریلی رجا، امکانات بیشتری نسبت به قطار پارسی دارد؛ برهمین اساس، قیمت بلیط آن نیز بیشتر است. از جمله امکانات آن می‌توانیم تهویه مطبوع و سیستم صوتی تصویری را نام ببریم.
 

قطار مشهد کرمانشاه چه روزهایی است؟

برنامه حرکت قطار مشهد به کرمانشاه به این صورت است که هر یک روز در میان حرکت می‌کند. به‌طورمعمول، در روزهای آخر هفته و تعطیلات ظرفیت این قطارها خیلی سریع تکمیل می‌شوند؛ پس در صورتی که قطار را برای سفرتان انتخاب کرده‌اید، حتما در زمان مناسب، بلیط‌های خود را برای تاریخ و زمان موردنظرتان رزرو کرده و آن را به روزهای آخر قبل از سفر موکول نکنید.
 

 

قیمت بلیط قطار مشهد کرمانشاه

در تمام قطارهای خط راه آهن کشورمان، قیمت بلیط با توجه به چند پارامتر اساسی از جمله شرکت ریلی، نوع سالن، تعداد تخت‌های هر کوپه، یک طرفه یا دو طرفه بودن و تعداد ستاره‌های قطار تعیین می‌شود؛ همچنین زمان خرید بلیط قطار نیز عامل مهم و تأثیر گذاری است؛ توجه داشته باشید که در ایام تعطیلات و روزهای آخر هفته، قیمت‌‌ها مقداری بیشتر از روزهای عادی خواهد بود. در خصوص قیمت بلیط قطار مشهد به کرمانشاه، عوامل زیر تعیین‌کننده هستند؛
   – تعداد ستاره‌های قطار
   – تعداد تخت‌های موجود در کوپه
   – زمان خرید بلیط
یک قاعده کلی دیگر هم در خصوص قیمت بلیط قطار برای کودکان وجود دارد که قیمت بلیط کودکان زیر 2 سال، 10 درصد مبلغ بزرگسالان است و هزینه بلیط برای کودکان 2 الی 12 سال نصف قیمت کلی در نظر گرفته می‌شود. این قاعده در مورد قطارهای مشهد کرمانشاه نیز صدق می‌کند.
 

شرایط استرداد بلیط قطار

گاهی ممکن است قصد کنسل کردن سفر خود را داشته باشید. درخصوص استرداد بلیط قطار، باید از طریق سایت خرید بلیط و ضمن پرداخت جریمه اقدام کنید. توجه داشته باشید که پس از حرکت قطار این امکان برای شما وجود نخواهد داشت. همچنین بسته به اینکه چه زمانی درخواست بدهید، درصد جریمه متغیر است.
   – در حالت اول اگر تا ساعت 12:00 روز قبل، درخواست استرداد بدهید، فقط 10 درصد به‌عنوان جریمه از بهای کل بلیط کم می‌شود و 90 درصد آن بازگردانده می‌شود.
   – در حالت دوم اگر 3 ساعت مانده به حرکت قطار، بلیط خود را کنسل کنید، فقط 30 درصد به‌عنوان جریمه از بهای کل بلیط کم می‌شود و 70 درصد آن عودت داده می‌شود.
   – در حالت سوم استرداد بلیط در لحظه حرکت قطار است که 50 درصد از بهای بلیط به‌عنوان جریمه کم شده و 50 درصد آن بازگردانده می‌شود.
 

خرید اینترنتی بلیط قطار

مسافت زمانی بین مشهد تا کرمانشاه با قطار 22 ساعت است. در این مسیر، قطارهای شرکت رجا (6 تخته پارسی 3 ستاره و 4 کوپه‌ای پلور سبز 4 ستاره)، مسافران را جابه‌جا می‌کنند. جهت خرید بلیط قطار مشهد کرمانشاه می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی بزرگترین و معتبرترین سایت رزرو بلیط قطار و هواپیما در ایران است که مراحل رزرو و خرید اینترنتی بلیط بسیار آسانی را برای کاربران خود فراهم می‌کند؛ فقط با چند کلیک می‌توانید بلیط مناسب را برای تاریخ و زمان مورد نظرتان را از طریق این سایت تهیه کنید. بلیط قطار مشهد به کرمانشاه بسته به ستاره و تعداد تخت‌های موجود در هر کوپه، قیمت متفاوتی دارد.
 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا