اخبار سایت

ايتنا – به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی




پس از شکست صعودی قوی بالاتر از سطح مقاومت حیاتی در ۳۰ هزار دلار، حرکت صعودی قیمت بیت‌کوین در نمودار روزانه متوقف شده است.

قیمت در حال حاضر بالاتر از این سطح تثبیت می‌شود اما به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود احتیاط کنید زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) از شرایط خرید بیش از حد خبر می‌دهد که نشان دهنده کاهش احتمالی کوتاه‌مدت است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اگر بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار عقب نشینی کند، شکست اخیر می‌تواند ساختگی در نظر گرفته شود و منجر به برگشت احتمالی خواهد شد. در چنین سناریویی، میانگین متحرک ۵۰ روزه حدود ۲۸ هزار دلار و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه نزدیک به ۲۵ هزار دلار احتمالا به‌عنوان سطوح پشتیبانی عمل می‌کنند.

با بررسی بازه زمانی چهار ساعته، مشخص است که قیمت بیت‌کوین در حال حاضر در مرحله تثبیت و به شدت بالاتر از سطح مقاومت ۳۰ هزار دلاری قبلی است.

بر اساس داده‌های نموداری، این تثبیت پس از خروج از یک کانال نزولی قابل توجه، یک صعود سریع و شیب‌دار را دنبال می‌کند. اگرچه شاخص قدرت نسبی نزدیک به نقطه میانی ۵۰ درصد در این بازه زمانی معلق است، شانس قابل توجهی برای اصلاح کوتاه‌مدت وجود دارد، به خصوص اگر سطح ۳۰ هزار دلار نتواند قیمت را حفظ کند.

تجزیه و تحلیل رفتار استخراج‌کنندگان بیت‌کوین می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را به‌ویژه پس از صعود اخیر قیمت به بالای سطح مقاومت مهم ۳۰ هزار دلار ارائه دهد. ماینرها نقش مهمی در شبکه بیت‌کوین ایفا می‌کنند و اقدامات آنها می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد.

متریک شاخص موقعیت ماینرها (MPI) نشان دهنده نسبت کل خروجی ماینرها (به دلار) به میانگین متحرک یک ساله آن است. مقدار بالاتر نشان می‌دهد که ماینرها بیشتر از حد معمول سکه ارسال می‌کنند که نشان دهنده فعالیت فروش بالقوه است. اگر ماینرها به‌طور جمعی بخشی از ذخایر خود را بفروشند، ممکن است باعث کاهش شود.

داده‌ها به وضوح افزایش قابل توجه در طول حرکت صعودی اخیر قیمت بیت‌کوین بالای ۳۰ هزار دلار نشان می‌دهند. این مورد را می‌توان به این صورت تعبیر کرد که استخراج‌کنندگان برخی از دارایی‌های خود را می‌فروشند تا اطمینان حاصل کنند که می‌توانند هزینه‌های عملیاتی خود را پوشش دهند، به ویژه اگر در آینده رکودی در بازار وجود داشته باشد.

با این حال، اگر این رفتار فروش ادامه یابد، ممکن است منجر به عرضه بیش از حد بیت‌کوین و به‌طور بالقوه منجر به سقوط قابل توجه قیمت نیز شود. سرمایه‌گذاران باید احتیاط کنند و این وضعیت را از نزدیک رصد کنند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۳۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۹.۵۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۲ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶.۹۵ میلیارد دلار است که ۵۸.۱۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۱۸میلیارد دلار است که ۸.۰۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۳.۸۹ میلیارد دلار است که ۸۸.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۳۰ هزار و ۵۳۸.۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۸ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۹۱۶.۷۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۶ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۴۴.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۵۹ درصد افزایش

۵- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۴۸۴۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۷۵ درصد کاهش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۲۹۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۸۶ درصد کاهش

۸ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۷۳۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد افزایش

۹-  سولانا

قیمت: ۱۸.۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۶۰ درصد افزایش

۱۰ – پولکا دوت

قیمت: ۵.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۴ درصد افزایش

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا