دانش و علم

واکنش دانشگاه شریف و معاونت علمی به اظهارات رئیس رصدخانه مهاجرت



به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «راه گفتگو» با موضوع مهاجرت نخبگان دیروز با حضور علی حسینی معاون مرکز تعاملات معاونت علمی ریاست جمهوری و بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران که ذیل پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف در موسسه اطلاعات برگزار شد که بخشی از صحبت‌های مدیر رصدخانه حاشیه‌ساز شد.

ادعای مدیر رصدخانه مهاجرت: حکم تخلیه ساختمان رصدخانه صادر شد

مدیر رصدخانه در بخشی از نشست اینطور گفته بود که بارها درباره روند مهاجرت نخبگان با ارائه مدرک سخن گفته‌ایم اما متاسفانه با ما برخورد شده است. به تازگی هم علاوه بر قطع بودجه مورد نیاز رصدخانه، حکم تخلیه از ساختمان این رصدخانه نیز صادر شده است.

رئیس پژوهشکده سیاستگذاری شریف: اظهارات صلواتی کذب است

سیدرضا میرنظامی رئیس پژوهشکده سیاست گذاری شریف در واکنش به اظهارات مدیر رصدخانه مهاجرت ایران، اخبار منتشر شده را صددرصد تکذیب کرده و توضیحاتی را به روزنامه دانشگاه شریف ارائه کرده است.

۱۷ تیر رصدخانه ۵۰۰ میلیون از معاونت دریافت کرده است

رئیس پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف در این رابطه تاکید کرد: درباره حمایت مالی، معاونت علمی متعهد به حمایت از رصدخانه بوده و هست و عملاً هم این کار را می‌کند. جدیدترین وصولی رصدخانه مربوط به ۱۷ تیر امسال است که ۵۰۰ میلیون از معاونت دریافت کرده‌اند.

صرفاً «بخشی» از فضای «مازاد» رصدخانه گرفته شده است

وی افزود: از طرفی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی هم دیروز تماس گرفتند و گفتند حمایت‌های مالی دیگری نیز از این مجموعه در راه است. درباره فضای فیزیکی هم صرفاً «بخشی» از فضای «مازاد» رصدخانه «به صورت موقت» در اختیار تیم اجرایی کنفرانس سیاست‌گذاری قرار گرفته است.

میرنظامی خاطرنشان کرد: ساختمان محل فعالیت رصدخانه همچنان در اختیار آن‌ها بوده و خواهد بود و هیچ تصمیمی از طرف معاونت علمی برای لغو یا کاهش حمایت‌های مالی از فعالیت‌ ‌های رصدخانه اخذ نشده و به فعالیت‌شان ادامه خواهند داد.

رئیس پژوهشکده سیاست گذاری شریف افزود: در نهایت معتقدیم کار پژوهشی مفید و اثربخش در حوزه مهاجرت نیاز به فضای آرام و دور از تلاطم دارد تا بتوان راهکارهای موثر از دل آنها استخراج کرد.

معاونت علمی: یک میلیارد دیگر ۳ مرداد در حساب رصدخانه نشسته است

روزنامه شریف امروز خبر داد که معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرده ظاهراً علاوه بر ۵۰۰ میلیون تومانی که ۱۷ تیر به حساب‌ رصدخانه واریز شده، ۱ میلیارد تومان دیگر هم ۳۱ تیر توسط این معاونت برای رصدخانه واریز شده و ۳ مرداد هم در حساب مقصد نشسته است.

معاونت علمی همچنین تاکید کرده است که آن بخش از ساختمان که به صورت موقت در اختیار گروه دیگر قرار گرفته به علت کاهش نیاز این مجموعه و با هماهنگی مسئولین پژوهشکده انجام شده و به این نکته هم تاکید شده بوده که با افزایش نفرات و نیازهای رصدخانه، فضایی که موقتاً گرفته شده، بازگردانده خواهد شد.

واکنش دهقانی فیروزآبادی درباره انتشار اطلاعات مهاجرت در روز گذشته

در همین حال، روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امروز بعد از جلسه هیئت دولت به خبرنگاران درباره انتشار اطلاعات مهاجرت این‌طور گفته است که بخشی از این اطلاعات قرار نبوده منتشر شود و صرفاً برای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری بوده و حتی ظاهراً موافقت‌نامه‌ای درباره رصدخانه شریف وجود داشته تا انتشار نتایج رصدها با هماهنگی جمعی صورت بگیرد و اگر اطلاعاتی که دیروز گفته شده، برای بعد از این موافقت‌نامه بوده باشد، تخلف صورت گرفته است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا