فناوری اطلاعات

همکاری جدید وزارت علوم با دستگاه‌ها برای مردمی‌سازی فناوری و اقتصاد



سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم از انعقاد تفاهم‌نامه جدیدی با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و مجریان خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: انتظار داریم به دلیل این تفاهم‌نامه‌ها مردمی‌سازی اقتصاد را با مردمی‌سازی فناوری پیش ببریم.

به گزارش ایسنا، امید رضایی‌فر امروز در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، تعامل با پارک‌های علم و فناوری را از وظایف معاونت فناوری وزارت علوم دانست و گفت: جشنواره شیخ بهایی هم بعد از حدود ۲۵ سال برگزاری و ۱۶ دوره با بلوغ تجربی نسبی خوبی امسال برگزار می‌شود و قصد داریم جریانات تازه‌ای را در زیست بوم فناوری و نوآوری ایجاد کنیم. برای تحقق این هدف علاوه بر برنامه‌های اصلی شامل طرح دستیار فناور و گرنت فناوری، برنامه‌های پشتیبان مانند سیاست‌گذاری‌های جدید را آماده کردیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته در ادامه مسیر قبلی، تفاهم‌نامه جدیدی را با وزارتخانه‌هایی چون صنعت، معدن و تجارت و مجریان خصوصی و دولتی منعقد کردیم که انتظار داریم به دلیل این تفاهم‌نامه‌ها مردمی‌سازی اقتصاد را با مردمی‌سازی فناوری پیش ببریم.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری باید به شکل تاثیرگذاری به عنوان بازار فناوری در سطح شهرها مطرح شوند و این فرایند نیازمند همراهی و شناخت همه عوامل زیست بوم فناوری است‌.

وی اقدامات آتی این معاونت را ایجاد بازارهای سهام برای کسب و کارهای نوپا و بیمه‌های پژوهش و فناوری به همراه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری دانست.

رضایی‌فر تاکید کرد: نقش آفرینی بازیگران مختلف این حوزه را با برگزاری مجموعه جشنواره‌ها و جوایز مختلفی که از قبل بوده نقویت می‌کنیم، جوایز خوارزمی و جایزه ملی یونسکو و جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی از جمله این اقدامات برای تقویت نقش‌آفرینی فعالان این حوزه است.

وی گفت: جشنواره شیخ بهایی از برنامه‌های اصلی در این راستا است که توسعه، تشویق کسب و کارها و حضور سرمایه گذاران را فراهم می‌کند.

هفدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا