فناوری اطلاعات

کاهش رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت موبایل و ثابت


به گزارش خبرنگار مهر، گزارش جدید وب سایت اسپید تست نشان می‌دهد در آگوست ۲۰۲۳ میلادی میانه سرعت جهانی اینترنت موبایل ۴۳.۲۰ و میانه سرعت جهانی اینترنت ثابت ۸۲.۷۷ گیگابیت برثانیه بوده است. این در حالی است که میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان در جولای (ماه گذشته میلادی) به ترتیب ۴۲.۳۵ و ۸۲.۵۶ مگابیت برثانیه بوده است.

کاهش رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت موبایل و ثابت

سقوط ۵ پله‌ای جایگاه اینترنت موبایل ایران

طبق این گزارش میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در هشتمین ماه ۲۰۲۳ میلادی، ۳۱.۳۳ مگابیت برثانیه و جایگاه آن در رده بندی کشورهایی با بیشترین میزان این شاخص رده ۷۲ اعلام شده است. این جایگاه حاکی از سقوط ۵ پله‌ای ایران در این رده بندی است.

کاهش رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت موبایل و ثابت

از سوی دیگر میانه سرعت اینترنت ثابت ایران نیز در همین بازه ۱۱.۹۲ مگابیت برثانیه و جایگاه آن در رده بندی کشورها با ۴ پله سقوط، رده ۱۵۲ اعلام شده است.

طبق گزارش اسپید تست در ماه جولای میانه سرعت اینترنت موبایل کشور ۳۳.۴۴ مگابیت برثانیه و میانه سرعت اینترنت ثابته ۱۲.۱۱ مگابیت بر ثانیه بوده است. ماه گذشته، جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در جهان ۶۷ بود که نسبت به ماه قبل از آن (ژوئن) هیچ تغییری نکرده بود. اما جایگاه کشور در رده بندی کشورهایی با بیشترین اینترنت ثابت جهان با ۳ پله سقوط نسبت به ماه قبل رده ۱۴۸ اعلام شده بود.

رشد ۶ پله‌ای چین در اینترنت موبایل

در رده بندی اسپید تست از کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل جهان در آگوست ۲۰۲۳، امارات متحده عربی (۲۱۰.۸۹ مگابیت برثانیه)، قطر (۱۹۲.۷۱ مگابیت برثانیه) و کویت (۱۵۳.۸۶ مگابیت برثانیه) به ترتیب در رده‌های نخست تا سوم قرار گرفتندو جایگاه آنها نسبت به ماه جولای تغییری نکرده است.

کاهش رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت موبایل و ثابت

در رده‌های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب نروژ (۱۳۴.۴۵ مگابیت برثانیه)، دانمارک (۱۲۴ مگابیت برثانیه) و چین (۱۲۲.۸۹ مگابیت برثانیه) قرار دارند. نروژ ۲ پله، دانمارک ۵ و چین ۶ پله در این رده بندی نسبت به ماه قبل صعود کرده اند.

اما در رده هفتم کره جنوبی با ۲ پله سقوط نسبت به ماه قبل و اینترنت موبایلی با میانه سرعت ۱۲۰.۰۸ مگابیت برثانیه قرار دارد. در رده هشتم نیز ماکائ و(۱۱۲.۳۳ مگابیت برثانیه) قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل ۳ پله رشد کرده است.

در رده‌های نهم و دهم به ترتیب ایسلند (۱۱۰.۰۲ مگابیت برثانیه) و هلند (۱۰۷.۴۲ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه هر کدام از این کشورها در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل یک پله سقوط کرده است.

ثبات جایگاه ۹ کشور در رده بندی اینترنت موبایل جولای و آگوست

یکی از نکات جالب در رده بندی کشورهایی با بیشترین اینترنت ثابت، تثبیت جایگاه یکم تا نهم این فهرست است. به عبارت دیگر رتبه‌های یکم تا نهم فهرست آگوست ۲۰۲۳ میلادی هیچ تغییری نسبت به جولای (ماه قبل) ندارند. طبق این گزارش سنگاپور (۲۵۴.۶۵ مگابیت برثانیه) در جایگاه یکم، هنگ کنگ (۲۴۳.۵۹ مگابیت برثانیه) دوم، شیلی (۲۴۰.۴۳ مگابیت برثانیه) سوم، امارات متحده عربی (۲۴۰.۲۵ مگابیت برثانیه) چهارم، تایلند (۲۱۲.۶۸ مگابیت برثانیه) پنجم، آمریکا (۲۱۰. ۴۰ مگابیت برثانیه) ششم، چین (۲۰۰.۵۳ مگابیت برثانیه) هفتم، دانمارک (۱۹۹.۵۰ مگابیت برثانیه) هشتم و اسپانیا (۱۷۶.۷۴ مگابیت برثانیه) در رده نهم قرار دارند.

کاهش رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت موبایل و ثابت

در رده دهم این فهرست نیز ایسلند با میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۷۳.۴۵ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل ۸ پله صعود کرده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا