اخبار سایت

نخستین سری خودروی برقی پورشه با نام تایکان بهار آینده به بازار می‌آید


پورشه اولین بار در سال 2019 اعلام کرد که نخستین خودروهای برقی خود را با عنوان سری Taycan به بازار عرضه خواهد کرد.
پورشه اکنون اعلام کرده که اعضای خانواده سری تایکان با انجام اصلاحت و پیشرفت‌های بیشتر، «دارای قدرت و برد بیشتر، شتاب بالاتر،‌ و شارژ سریع‌تر با پایداری بیشتر هستند.»
 

مدل‌های خانواده Taycan

به گزارش ایتنا به تازگی پورشه نام و نوع خودروهایی که در این سری تولید ساخته خواهند شد را نیز معرفی نموده است.
مطابق این خبر، خودروهای برقی مجموعه تایکان، مدل‌های سدان اسپرت تایکان، توربوکراس توریزمو، و اسپرت توریزمو نام دارند و با فناوری پیشرفته و به‌روز همراه خواهند بود.

پورشه با ایجاد تغییر در شیوه طراحی این خانواده، و مدل های توربو را به شدت متمایز نموده است. هر سه مدل، دارای تجهیزات استاندارد گسترده‌تری دارند و با جدیدترین نسل پورشه Driver Experience با نمایشگر و مفهوم کنترل بهبودیافته عرضه می‌شوند.
همچنین در هر سه نوع EV پورشه، چهار گزینه پیشرانه با انواع دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک وجود دارد.

بنا به گفته کوین گیک مدیر خط نولید سری تایکان، خودروهای برقی تایکان از نظر عملکرد، با دینامیک رانندگی استثنایی و لذت رانندگی تجارب جدیدی ارائه خواهند کرد. سدان دیفرانسیل عقب رسیدن سرعت 0 تا 60 مایل را در طی 4.5 بدست می‌آورد(یعنی 0.6 ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی). همین جهش را سدان توربو اس در 2.3 ثانیه انجام می‌دهد که 0.3 ثانیه بهبود یافته است.
از نظر قدرت، سدان دارای 430 اسب بخار،‌ توربو دارای 872 اسب بخار، و سرانجام توربو S با مشخصات بالا دارای 940 اسب بخار است.

جهت اطمینان از حداکثر ایمنی نخستین خودروهای پورشه، خودروهای آزمایشی در فرآیند تولید، همراه با مهندسان توسعه و نیز رانندگان، به شکل کنترل شده بیش از 3.6 میلیون کیلومتر را در سراسر جهان پیموده‌اند تا همه مشکلات و ایرادان احتمالی بازبینی شود.
 

Porsche 2025 Taycan EVs

سری تایکان؛ به ترتیب از راست: پورشه AG سدان، اسپرت توریزمو، و توربو کراس توریزمو
(برای دیدن تصویر بزرگ‌تر روی عکس کلیک کنید)

 

قیمت و تاریخ عرضه سری تایکان پورشه

مطابق اعلام پورشه، قیمت سری تایکان 2025 از 99400 دلار برای مدل پایه شروع می شود و برای Turbo S Cross Turismo به 211700 دلار می رسد که البته حدود 2000 دلار دیگر در هنگام تحویل به این ارقام اضافه خواهد شد.
این سازنده خودروهای اسپرت تقریبا 150000 نمونه از تایکان تولید کرده، و مهم‌ترین بازارهای فردی تایکان در حال حاضر ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و چین هستند.

پورشه می‌گوید مدل‌های جدید تایکان از بهار عرضه می‌شوند و به نظر می‌رسد در تابستان یا پاییز وارد ایالات متحده شوند.
 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا