فناوری های نوین

نخستین شهرک نوآوری‌ کشاورزی و امنیت غذا در البرز آغاز به کار کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان البرز، شهرک نوآوری کشاورزی، امنیت غذا و صنایع وابسته با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در این استان به بهره برداری رسید.

این شهرک تا سال گذشته کاربری دیگری داشت اما از زیرساخت‌های اولیه برای استقرار شرکت‌ها برخوردار نبود که با تلاش و پیگیری شرکت مجری و حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری زیرساخت‌ها و تجهیزات این مجموعه در حال تمکیل است تا زمینه برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود.

این مجموعه دارای مساحت ۲۵ هکتار و ۱۶ سوله است که هریک از سوله‌ها ۱۸۰۰مترمربع فضای کار تولید، ارائه خدمات، کار تحقیقاتی، نگهداری، توسعه فناوری و سایر فعالیت‌ها را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهند. این شهرک نوآوری توسعه فناوری‌ها در حوزه کشاورزی، تکمیل زنجیره ارزش و تامین غذای سالم و تحقق امنیت غذایی را در دستور کار دارد.

ایجاد سه مرکز نوآوری، مزارع کشت انواع گونه‌های نمونه، آزمایشگاه‌های مرجع، واحدهای تجاری‌سازی و توسعه بازار در این شهرک نوآوری پیش‌بینی شده است. همچنین فضای لازم برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه محصولات و برندسازی با ایجاد مزارع کشت نمونه، گلخانه‌های صنعتی و فناور، تولید فرآورده‌های کشاورزی، کشت فناورانه و بازارسازی برای فرآورده‌های کشاورزی در این شهرک فراهم شده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا