فناوری اطلاعات

شرکت‌های فناوری ملزم به فیلتر محتوای غیرقانونی در اروپا شدند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از حمله حماس به رژیم صهیونیستی و حملات هوایی انتقامجویانه این رژیم در منطقه غزه، شبکه های اجتماعی با افزایش اخبار جعلی مرتبط با این درگیری ها از جمله تصاویر جعلی و ویدئوهایی با برچسب های گمراه کننده و همچنین تصاویری با خشونت زیاد بوده اند.

روز سه شنبه هفته گذشته تیری برتون کمیسیونر اروپا در امور بازار داخلی به ایلان ماسک اعلام کرد تا اخبار جعلی در پلتفرم ایکس راحذف کند و هشدار داد با توجه به خشونت های اخیر در خاورمیانه، از این شبکه اجتماعی برای انتشار محتوای غیرقانونی و اخبارجعلی استفاده می شود.

برتون هشدار مشابهی برای مارک زاکربرگ(مدیر ارشد اجرایی متا) نیز صادر کرد و از شرکت خواست تا پیروی از قوانین اتحادیه اروپا را تضمین کند.

او در نامه ای به ماسک و زاکربرگ هشدار داده بود شرکت های این افراد ۲۴ ساعت فرصت دارند تا به اتحادیه اروپا اطلاع دهند چگونه انتشار محتوای مخرب در پلتفرم هایشان را متوقف می کنند.

پس از آن کمیسیون اتحادیه اروپا( شاخه اجرایی اتحادیه) به تمام شبکه های اجتماعی یادآوری کرد آنها از لحاظ قانونی ملزم هستند ازگسترش محتوای مخرب مربوط به حماس جلوگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون در این باره می گوید: کمیسیون اتحادیه اروپا قانون سرویس های دیجیتال را به طور کامل اجرا می کند. این سازمان از پلتفرم های آنلاین می خواهد تا به طور کامل از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کنند.

برای اجرای قانون سرویس های دیجیتال، پلتفرم های بزرگ آنلاین از جمله ایکس و فیس بوک متا وظیفه دارند محتوای غیرقانونی را حذف کنند و اقداماتی برای مقابله با ریسک های موجود برای امنیت عمومی انجام دهند.

شرکت هایی که قانون مذکور را نقض کنند با جریمه ای تا سقف ۶درصد درآمد جهانی شان روبرو می شوند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا