اخبار سایت

گوشی یا لپ تاپ شما مشکل دارد؟ خودتان امتحان کنید شاید مشکل آن شد!


—————- رپرتاژ آگهی —————–

در برخی مواقع نیاز نیست که برای حل مشکل گوشی یا لپ تاپ خود به شخص یا مرکز خاصی برای رفع آن مراجعه کنید. تجربه من در طی چند سال نشان داده است در صورتی که مشکل نرم افزاری باشد با کمی جستجو صحیح و انجام مراحل به صورت قدم به قدم احتمال اینکه عیب مدنظر رفع گردد بسیار بالاست. در ادامه به بررسی چند نکته مهم برای رفع مشکلات کامپیوتر، لپ تاپ ویندوزی و.. یا گوشی اندروید و آیفون میپردازم.
 

اولین قدم برای حل مشکل چیست؟

جدا از اینکه گوشی یا کامپیوتر شما دچار مشکل شده است در اولین قدیم باید اطلاعات درستی به موتور جستجوگر بدهید تا بتواند نتایج مناسب شما را نشان دهد به عنوان مثال اگر در ویندوز 11 با اروری مواجه شده اید حتما متن پیغام را به زبان انگلیسی در عبارت جستجو شده بیاورید و تا جای ممکن عبارت را کوتاه انتخاب کنید.
توضیح دقیق زمان پدید آمدن مشکل مثل ” حل مشکل آی مسیج آیفون بعد از آپدیت” به شما کمک میکند تا منابعی که در اختیار شما  قرار میگیرند مناسب تر باشند. در برخی موارد بهتر است از عبارت هایی مثل جدید ، سال ، آموزش تصویری و.. هم در عبارت جستجو خود استفاده کنید.
 

حل مشکل آیفون

 

بعد از مشاهده نتایج چگونه منبع مناسب تر را انتخاب کنم؟

موتورهای جستجو همیشه سعی در بهتر کردن نتایج جستجو بر اساس فاکتورهای زیاد دارند اما آیا همیشه نتایج اول بهترین پاسخ را برای شما دارند؟ لزوما نه!
برای پیدا کردن روش حل مشکل خود بهتر است کمی عمیق تر عمل کنید و چندین منبع را چک کنید. سایت و منابعی که سال ها در زمینه حل مشکلات شما فعالیت میکنند مانند سایت انزل وب و.. در برخی موارد ممکن است یک روش اضافه تر که ممکن است  دقیقا همان روشی باشد که مشکل شما را حل کند دربر داشته باشند. همچنین پیشنهاد میکنیم حتما قسمت نظرات و تجربه کاربران را نیز بررسی کنید چراکه سایر افرادی که مثل شما با این مشکل مواجه  شده اند ممکن است با یک راه حل ساده شاید غیرمعمول آن را رفع کرده باشند و همان جمله و متن نظر مشکل شما را نیز حل کند. پس قانون نانوشته در این زمینه چک کردن چندین مورد از نتایج نمایش داده شده در جسجتو ، چک کردن بخش ویدیو و بررسی نظرات درج شده در پست ها است.
 

رفع مشکل اینستاگرام

ناامید نشوید جواب در میان همین محتواها خواهد بود.
 

آیا همه روش های رفع مشکلات گوشی و کامپیوتر را میتوانم خودم انجام  دهم؟

این بستگی به شما دارد اما اگر تجربه شما در کار با گوشی یا لپ تاپ در حد یک کاربر معمولی است و با معنا گزینه ها آشنایی دارید یا حداقل در منبع انتخاب شده به خوبی معنا و روش کارکرد آنها آورده شده است برای کارهایی مثل پاک کردن کش اندروید ، استفاده از سیستم ریستور ویندوز ، مشکل در نصب ویندوز ، رفع مشکل ورود به اینستاگرام و.. خودتان مشکل را با کمک آموزش ها احتمالا حل خواهید کرد در غیر اینصورت نیاز به کمک خواهید داشت.
 

میتوان از چت بات ها جواب حل مشکلم را بگیرم؟

جواب کوتاه بله است. (البته به نوع مشکل شما بستگی دارد)
اما به طور مثال اگر میخواهید مراحل رفع مشکل شما در زمینه حل مشکل بالا نیامدن ویندوز 10 یا ویندوز 11 به صورت دقیق تر همراه با تصاویر، توضیحات، نکات اضافه و نظرات سایر کاربرانی که همانند شما دچار مشکل شده اند باشد، بهتر است مشکل خود را جستجو کنید و جواب خود را سایت ها و فروم ها پیدا کنید. در حال حاضر جواب های چت بات با اینکه ممکن است در برخی موارد کامل باشد اما همیشه جامع نیست به علاوه اینکه تجربه نشان داده برای حل مشکل ویدیو، تصاویر و اسکرین شات ها در برخی موارد کمک بسازیی برای نحوه فهمیدن کاری که باید در آن مرحله انجام دهید و پیدا کردن تنظیمات و گزینه ها برای کاربران مبتدی (و حتی حرفه ای) ممکن است سخت باشد بسیار کمک کننده هستند.
اما اگر مشکل شما چندان پیچیده نباشد چت بات میتواند پاسخ سریع و مناسب را در اختیار شما قرار دهد.
 

چه زمانی بهتر است بیخیال جستجو شوم و به متخصص مراجعه کنم؟

در صورتی که مشکل شما سخت افزاری باشد اگر با چند راه اول رفع نشد و یا به مراحلی از رفع مشکل رسیدید که مثلا نیاز به باز کردن لپ تاپ یا گوشی باشد و مهارت و تجربه در آن دخیل است، بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکل هایی نظیر باطل شدن گارانتی ، عدم توانایی در اسمبل مجدد و.. به یک فرد متخصص برای تعمیر یا کمک به خود مراجعه کنید.
 

جمع بندی

من شهریار مهاجر به عنوان شخصی که سال ها در زمینه رفع مشکل کامپیوتر و گوشی در سایت انزل وب فعالیت کرده و بازخورد کاربران را دیده ام پیشنهاد میکنم حتما قبل از تصمیم به پرداخت هزینه و مراجعه به متخصص برای حل مشکلات خود در دستگاه های دیجیتالی اول کمی دقیق جستجو کنید و روش های ساده یا کمی پیچیده را تست نمایید. در بسیاری از موارد مشکل حاد نیست و میتوان با طی کردن چند مرحله از روی تصویر ، ویدیو یا متن آن را رفع کرد. حل مشکل علاوه بر اینکه در وقت و هزینه شما صرفه جویی میکند ممکن است دانشی را به شما اضافه کند که بتوانید مشکلات دوستان و سایر افراد را در همین زمینه نیز رفع کنید.
 

نظرات و پیشنهادات شما؟

تجربه شما در زمینه حل مشکلات لپ تاپ یا گوشی خود چه بوده است؟ آیا موفق شدید از طریق اینترنت و منابع موجود مشکل خود را رفع کنید؟ چه نکاتی برای انتخاب مرجع و طی کردن مراحل گفته شده را همیشه در نظر میگیرد؟ آنها را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.
 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا