فناوری های نوین

گروه‌های تخصصی برای اجرای «اقتصاد چرخشی» تشکیل شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست هم‌اندیشی اقتصاد چرخشی در حوزه منسوجات و پوشاک با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست و توسط کارگروه اقتصاد چرخشی با حضور تعدادی از صنایع و فعالان حوزه منسوجات، پوشاک و مد در محل سالن شیخ بهایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

صنعت منسوجات و پوشاک یکی از حوزه های حائز اهمیت در توسعه اقتصاد چرخشی است. در این رویداد صنایع حاضر جهت شناسایی پتانسیل ها و اجرای اقتصاد چرخشی در صنعت اعلام آمادگی کردند.

همچنین در ادامه این هم اندیشی، گروه های تخصصی با محوریت موضوعات گلوگاهی در اجرای اقتصاد چرخشی مانند گروه رنگ، پساب، الیاف و بازیافت تشکیل شد.

در گروه های مذکور پس از تعیین وضع موجود در مدیریت پسماند و پساب، پتانسیل های اجرای اقتصاد چرخشی در صنایع منسوجات وپوشاک شناسایی و به شرکتهای دانش بنیان و فناور طی فراخوان های عمومی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب اقلیم و محیط زیست معرفی می شود.

هم افزایی برای توسعه فناوری های بازیابی پسماندهای پارچه ای و پوشاک، قلمرو فعالیت های کارگروه محیط زیست و اقتصاد چرخشی و نحوه حمایت از طراح های توسعه فناوری های بازیابی پسماند های پارچه ای پوشاک، جایگاه نوآوری در صنعت نساجی و تغییر در روند کنونی این صنعت و گذر به اقتصاد چرخشی و توسعه پایدار در صنعت نساجی از جمله محورهایی بود که در این رویداد مطرح شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا