اخبار سایت

ماسک در پی تامین مالی xAI



به عبارت دیگر، ایلان ماسک که مالک شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و ایکس است، به دنبال یک میلیارد دلار تامین مالی برای شرکت xAI است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق اظهارنامه‌ای که ماسک نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تنظیم کرده است، وی تاکنون حدود ۱۳۵ میلیون دلار از چهار سرمایه‌گذار نام برده نشده، جمع آوری کرده است و نخستین فروش سهم این شرکت در ۲۹ نوامبر صورت گرفته است. به این ترتیب، ایلان ماسک هنوز ۸۶۵ میلیون دلار دیگر تا رسیدن به هدف تامین مالی یک میلیارد دلاری، فاصله دارد.

تاکنون شرکت xAI سرگرم کار روی Grok بود که پاسخ ایلان ماسک به چت‌بات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی شرکت OpenAI، بارد گوگل و کلود آنتروپیک است. محصول شرکت xAI تنها به مدت دو ماه در دست توسعه بوده اما قرار است به زودی نسخه بتای آن برای مشترکان سرویس ایکس پریمیوم پلاس منتشر شود.

یک نکته متمایزکننده متهم برای این بات، این است که قصد دارد با دانش لحظه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس پست می‌شود، به‌روز شود اما برای این که این ویژگی، Grok را از رقیبانش متمایز کند، باید این ابزار به حد کافی هوشمند باشد تا بتواند اخبار لحظه‌ای و اطلاعات نادرست را در ایکس، تشخیص دهد.

ماسک یکی از موسسان شرکت OpenAI بود اما در سال ۲۰۱۸، از هیات مدیره آن خارج شد. وی اخیرا منتقد این شرکت شده است؛ به خصوص از زمانی که شرکت OpenAI، سام آلتمن، مدیرعامل و یکی از موسسان خود را در نوامبر اخراج و دوباره استخدام کرد و باعث سردرگمی گسترده و نگرانی در صنعت هوش مصنوعی شد.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، جمع کردن ۸۶۵ میلیون دلار، کار ساده‌ای نیست اما ماسک مطمئنا از پس از این چالش برخواهد آمد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا