فناوری های نوین

بومی سازی ۱۰۰ مدل قطعه خودرو به همت دانش بنیان‌ها



نوید قاسمی مسئول فنی مهندسی شرکت دانش بنیان سیم کار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه تولید قطعات خودرو گفت: این شرکت اقدام به تولید ۱۰۰ مدل قطعه مثل انواع هرزگردها، قطعات موتور فن، قطعات اتومات استارت، شیشه پاک کن می‌کند و میزان تولید هر قطعه به سفارش و درخواست بازار مرتبط است و در مجموع سالیانه حدود ۱۳ میلیون قطعه در این شرکت تولید می شود.

وی با اشاره به سابقه ۳۰ ساله فعالیت این شرکت گفت: این شرکت کلیه مراحل شامل طراحی، ساخت قالب و تولید قطعات پلیمری، فلزی، پرسی را داخل خود مجموعه انجام می دهد ‌در سال های اخیر با توجه به علم و تجربه مهندسان و با استفاده از ماشین آلات مدرن و پیشرفته توانسته است قطعاتی را تولید کند که به علت پیچیدگی فنی در ایران تولید نمی شد. شرکت توانست در سال ۱۴۰۱ عنوان دانش بنیانی را کسب کند.

قاسمی به تولید قطعه اسلیپ رینگ یکی از مهم‌ترین قطعات دینام خودرو توسط مهندسان این شرکت اشاره کرد و گفت: این قطعه روی شفت روتور مونتاژ می شود و نام های مختلفی مثل اسلیپ رینگ، حلقه جمع کننده، حلقه الکتریکی دوار و شانت دارد.

وی ادامه داد: اسلیپ رینگ ها بخشی از یک‌ موتور هستند که انرژی را بین قسمت های ثابت و دوار موتور منتقل می کند. این قطعه برای کمک به تامین جریان مغناطیسی که به چرخش روتور در استاتور کمک می کنند، استفاده می شود.

مسئول فنی مهندسی این شرکت دانش بنیان با اشاره به طراحی و ساخت قالب های صنعتی گفت: این مجموعه در زمینه طراحی و ساخت قالب های صنعتی با مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه طراحی و ساخت قالب های صنعتی و تولید قطعات پلیمری از ۰.۲ الی ۶۵۰ گرم فعالیت دارد.

وی با بیان این مطلب که فعالیت این شرکت منجر به اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ نفر شده است، خاطرنشان کرد: قطعات تولیدی شرکت ما پیش از این از کشورهای چین و اسلوونی وارد می شد اما در حال حاضر بومی سازی شده و قیمت محصولات نیز نصف قطعات مشابه خارجی است.

قاسمی افزود: این مجموعه با بکار گیری نرم افزارهای قدرتمند Autocad ,Catia,Powermill ,Moldflow در مراحل مختلف طراحی ، ساخت و ارزیابی قالب در کنار بکارگیری ماشین های CNC سعی در کاهش فاصله خود با صنعت روز دنیا در زمینه ساخت قالب تزریق پلاستیک دارد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا